tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: سالانه به طور متوسط ۱۰ درصد تجهیرات مدارس استان سرقت می‌شود که سبب تحمیل بار مالی زیادی به این اداره کل می‌شود.

محمد سعیدی پور با ابراز گله‌مندی از سرقت تجهیزات از مدارس استان بیان کرد: فرسوده شدن تجهیزات تحویلی به مدارس در مدت زمان کوتاه و سرقت آن‌ها، ضرر و زیان زیادی را به این دستگاه وارد کرده است.

وی گفت: برای حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزات در مدارس باید چاره اندیشی شود تا منابع مالی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برای بهبود زیرساخت فضاهای آموزشی استان هزینه شود.

سعیدی پور ادامه داد: در دور دوم سفر رییس جمهور به خوزستان درخواست تامین ۵۰ هزار میلیارد ریال از دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، احداث، تخریب، بازسازی و خرید تجهیزات آموزشی و هنرستان ها شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با تاکید بر نگهداری مناسب از امکانات و تجهیزات مدارس توسط آموزش و پرورش بیان کرد: طی یک سال اخیر بیش از ۳۲ هزار میز و نیمکت، ۲هزار کولر،۸۵۰ چاپگر و دستگاه کپی،۴۵۰ رایانه و ۲۲۰ کلاس هوشمندسازی با اعتبار۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در مدارس استان توزیع شد اما همچنان مدارس زیادی با کمبود امکانات روبرو هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت رسیدگی و بهبود فضای مدارس روستایی ادامه داد: در مهر ماه امسال ۵۷ درصد مدارس بهره‌برداری شده در روستاهای خوزستان بوده است.

 

۱۹ درصد مدارس خوزستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: ۱۹ درصد ساختمان‌های مدارس استان معادل پنج هزار کلاس درس از مجموع ۳۱ هزار فضا نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی گفت: ۶ درصد از کلاس‌های نیازمند تخریب معادل ۳۷۰ کلاس درس خطرآفرین هستند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده تا در یک دوره چهار ساله این تعداد کلاس درس از چرخه آموزشی حذف و دوباره بازسازی شوند.

فروش املاک مازاد و راکد برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مدرسه سازی

سعیدی‌پور در ادامه با اشاره به طرح مولدسازی در آموزش و پرورش بیان کرد: در این طرح ۳۰ ملک مازاد و راکد آموزش و پرورش در مرحله اول در استان خوزستان ارزش گذاری می‌شوند تا با فروش این املاک اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی نیمه تمام و احداث مدارس جدید در مناطق کم برخوردار تکمیل شود.

وی گفت: در این طرح املاک و مدارس موقوفه فروخته نمی‌شود و فقط مدارس خارج از چرخه آموزشی و راکد به فروش می‌رسند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵.۲۲ مترمربع تعیین شده که این شاخص در استان ۴.۱۶ مترمربع است.

سعیدی‌پور با اشاره به انباشت بدهی این سازمان در پروژه‌های خیرساز افزود: طی یک سال اخیر به دلیل پرداخت نشدن سهم دولت به ازای کمک خیران در ساخت مدرسه با انباشت پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در استان مواجه شدیم.

وی گفت: در یک سال اخیر هفت هزار میلیارد ریال بدهی دولت در پروژه‌های خیرساز مدرسه انباشته شد که برای اعتمادسازی خیران مدرسه‌ساز باید این بدهی تامین و ساخت و بازسازی مدارس تکمیل می‌شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: بخشی از این مطالبات در پایان اسفند ماه سال گذشته از طریق درآمدهای عمومی دولت شامل اسناد خزانه و سهم سه درصد درآمد نفت تامین شد.

 

جذب ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های خیران مدرسه‌ساز در بیست و پنجمین جشنواره خیرین

سعیدی پور اظهار کرد: با اعتماد سازی که انجام شد پنج هزار میلیارد ریال توسط خیران مدرسه ساز امسال در استان جذب شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: در مهرماه امسال ۵۲۳ کلاس درس شامل ۱۳۹ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش و پرورش استان شد.

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۴۳ کلاس درس در استان آغاز شده که امید است همچون همیشه با یاری خیران ساخت این تعداد مدرسه هر چه زودتر به پایان برسد.

فعال سازی ۷۰ پروژه راکد در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه برخی پروژه های مدرسه‌سازی در استان به مدت سه تا هفت سال راکد بودند افزود: این اداره کل موفق شد ۷۰ پروژه با سرانه ۴۹۶ کلاس درس را در سطح استان فعال‌سازی کند.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز در استان خوزستان گفت :قدم برداشتن در مسیر بالا بردن کیفیت آموزش برای آینده‌سازان این مرز و بوم یکی از تاثیر گذار ترین الطاف پروردگار به خیرین مدرسه‌ساز است .

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: