tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
نعیم حمیدی

مدتی پیش اصولگرایان سنتی و فراکسیون شهود با راه اندازی *"شوی سیاسی"* در صحن شورای شهر و ایجاد *جنگ زرگری* و پخش سریال ملال آور *"برکناری امینی"* سعی کردند تا در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم خود را منتقد و مخالف وضع موجود نشان و بر موج همراهی کنشگران و منتقدین واقعی شرایط کنونی کلانشهر اهواز برای گرم کردن تنور انتخابات سوار شوند.

 ناگهان و در فاصله زمانی سه هفته مانده به انتخابات دو طیف به ظاهر متقابل به عمارت خیابان فلسطین رفته و *طرح سازش شبانه* امضا و چهار روز بعد نیز همه باهم در عمارت سرخ گرد آمده و با سرو کردن "قهوه ترک" سالوسانه از مشکلات و دردهای سخن گفتند البته این تمام ماجرا نبود

پس از صلح نمایشی و از پیش تعیین شده ، نوبت به *مرحله طراحی و مونتاژ لیست های پوششی* با هدف نمایش پرده دوم بازی و ارائه یک مجموعه متکثر ، پر رقابت و متقابل از جبهه اصولگرایان رسید تا با پیوست ذهنیت گذشته از طناب کشی و قایم موشک بازی صحن شورا ، شهروندان معترض و ساکن همان محلات محروم از خدمات شهری و گرفتار زباله های انباشته را "هوسه کنان" و "تشمال زنان" به ستادهای عاملان وضع موجود و رای دهندگان به رضا امینی بکشانند و مسببان نابسامانی شهر را به قهرمانان روئین تن تبدیل کنند . بازی گردانان پشت صحنه اعم از *کهول و شهود* پرده ها را بگونه ای ترتیب داده که گویا *"یوسف دیلمی" ، "خادم النخیل" ، "کیوان ساعدی" ، "امید حلالی" ، "ابوسعدون" ، "خبرگزاری فارس" و....* رضا امینی را با سلام و صلوات از اصفهان به اهواز آورده اند و آن ۱۳ نفر لیست شهود مومنین که با مطلق آرای موافق شهردار ترانزیتی را انتخاب کرده اند ذمه آنان از این موضوع پاک و منزه می باشد.

تعداد چشم گیر اصولگرایان کهول و شهود و هوادران آنها در آیین های گشایش ستادهای عاملان وضع موجود شهر اهواز بخوبی ثابت می کند که دعوای ۲۰ روز پیش دو طیف پایداری ها و شورای وحدت در صحن شورا بر سر موضوع برکناری شهردار اصفهانی اهواز ، جنگ زرگری و نمایش سیاسی بیش نبود

اما سخن ام با برخی فعالان انتخاباتی و اجتماعی اینست که از نتیجه شورای شهر ششم و رقم خوردن وضع موجود در شهر از یک سو و گسیل لشگر مدیران غیربومی و پروازی به خوزستان پس از آغاز بکار دولت سیزدهم و شکل گیری مجلس یازدهم عبرت گرفته و بیش از این با تکرارها و انتخاب های تکراری نمک بر زخم های مردم نباشند. همه رفتارها ، موضع گیری ها ، گفته ها و نوشته های ما در تاریخ ثبت و مورد قضاوت آیندگان قرار خواهد گرفت . نباید به قول و قرارهای شبانه انتخاباتی و وعده هایی که پس از روز جمعه یازدهم اسفند رنگ می بازد دلبست و خیال خوش داشت به گفته شاعر عرب "کلام اللیل یمحوه النهار" . اتخاذ موضع شجاعانه و ایستادگی بر باورها ، پافشاری بر حقوق مردم و پاسداری از شرافت موجب عزت و عظمت و رو سفیدی در دنیا و آخرت می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: