tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
سومین جلسه رسمی شورای شهر اهواز امروز دوشنبه ١٨ مرداد با موضوع تفویض اختیارات به سرپرست شهرداری اهواز و انتخاب اعضای کمیسیون ها برگزار شد.
گزارش: سارا محسنی

سومین جلسه رسمی شورای شهر اهواز امروز دوشنبه ١٨ مرداد با موضوع تفویض اختیارات به سرپرست شهرداری اهواز و انتخاب اعضای کمیسیون ها برگزار شد.

سیاوش محمودی رییس شورای شهر اهواز ابتدا به موضوع خارج از دستور جلسه در خصوص سرقت اموال شهرداری اشاره و اظهار کرد: مسیله ای چند روز اخیر در فضای مجازی مبنی بر سرقت امکانات و تجهیزات سایت عقیم سازی سگ های ولگرد مطرح شده و نگرانی هایی به وجود آورده است.

وی افزود: مردم مطابه گر از اعضای شورا علت وقوع همچین حادثه ای را می پرسند و شورا هم نسبت به این موضوعات حساس است و بنا هست به طور جد این مهم پیگیری شود.

سید محمد علی پور موسوی عضو شورای شهر اهواز در  خصوص سرقت اموال شهرداری بیان کرد: مسیله ای تحت عنوان سرقت تجهیزات سازمان ها در شهر اهواز مرتبا در حال تکرار است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: اگر چه سرقت تابلوهای ایمنی و درب منهول ها را همواره شاهد هستیم اما امروز موضوع مهم این است که از اموال شهرداری این سرقت صورت گرفته است.

این عضو شورای شهر گفت: دو موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه شهرداری امکانات لازم برای حفاظت از اموال خود را ندارد و ما باید دستور کار قرار دهیم تا امکانات لازم برای صیانت اموال مردم را به وجود آوریم.

وی در ادامه گفت: من احساس می کنم برخی مدیران به این مسایل توجه نمی کنند یا ترک فعل می کنند یا برایشان مهم نیست و در مورد اخیر سایت عقیم سازی به نظر می رسد مسیول مربوطه توجه لازم را نداشته است و چرا باید چنین ساختمانی با این تجهیزات تکه تکه و از ریشه از بین برود.

پورموسوی تاکید کرد: این سرقت ها تبدیل شده به موضوع عادی در اهواز، باید حتما فکری اساسی صورت بگیرد. نظرم این است که برای تمام مدیرانی که اموالشان این چنین به سرقت رفته است باید بازرسی و تفحصی صورت بگیرد که اگر مقصرند معرفی شوند و طبق قصورات اقدامات لازم صورت بگیرد.

حجت الله زارع زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه خسارت قابل توجهی با سرقت تجهیزات سایت صفیره به وجود آمده است، اظهار کرد: جای سوال دارد که چرا پیش بینی‌های لازم صورت نگرفت، ما طبق بررسی های لازم متوجه شدیم سایت عقیم سازی سگهای ولگرد نزدیک به شش ماه غیر فعال است، چرا غیر فعال است، چرا تاسیس شد و  این همه هزینه شد اما هیچ حفاظتی از آن را شاهد نبودیم.

وی افزود: همین که شش ماه غیرفعال است زمینه سرقت را فراهم آورده است، تمام کسانی که در این راستا مسولیت دارند باید پاسخگو باشند. متاسفانه واکنشی از مسیولین امر دیده نمی شود و عادی انگاری می کنند.

زارع زاده گفت: سایتی که با هدف رفع معضل سگ های ولگرد مدت زیادی از احداث آن نمی گذرد چرا باید به این روز بیافتد. نه تنها معضل سگ های ولگرد را حل نکردیم بلکه امروز با سایتی مواجهیم که کسی برای وضعیت به وجود آمده آن پاسخ دقیقی ندارد.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: این سایت باید خارج از شهر احداث می شد که به جا بود اما امنیت و حفاظت آن را پیش بینی نکردند. در نهایت جای سوال است که چرا با اولین سرقت مقابله نشد تا امروز با این صحنه ها مواجه نباشیم.

سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز با اشاره به سرقت های صورت گرفته گفت: متاسفانه سرقت در کلانشهر اهواز بسیار روند رو به رشدی دارد و تنها مربوط به مرکز شهر و شهرداری نیست، در همین جاده اهواز - اندیمشک گارد ریل و تمام تابلو‌های ایمنی و حتی تابلو های اسامی روستاها به سرقت رفته اند.

وی افزود: در مدارس اخیرا در همین ایام شاهد سرقت های بسیار هستیم و نمی‌شود روی هر یک از تابلو ها نگهبان بگذاریم و مسیله بسیار بغرنج شده است.

بابک محمدی معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد:دغدغه مردم سگ های ولگرد بود و دو مکان به صورت موقت گرفته ایم یکی در برومی خارج شهر گرفته شد و دیگری زمینی از شرکت نفت کنار پارک شهروند و دستگاهای اجرایی مختلف در این خصوص کمک کردند.

وی افزود: عملیات باقی مانده ظرف یک ماه آینده تکمیل و بنا است سایتی با مشخصات و شرایط که لازم است افتتاح شود. 

محمدی گفت: اکنون وضعیت سایت صفیره نسبت به شش ماه قبل با تأمین ماشین آلات و تجهیزات مربوطه و تامین اعتبارات لازم تغییر و اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

اعضای کمیسیون های شورای شهر اهواز

طبق دستور جلسه در خصوص انتخاب اعضای کمیسیون ها، اعضای کاندید اسامی خود را اعلام و به رای گذاشته شدند و در نهایت طبق آرا، اعضای هر کمیسیون به طور دقیق مشخص شد. 
 
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه: علی مدد هاشم پور، محمد حسین ملایی زمانی، سید ناصر مهداوی، حجت الله زارع زاده، سید محمد علی پورموسوی، سید محمد جواد رضوی و حمید دغاغله با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخات شدند.

اعضای کمیسیون اقتصادی: غلامرضا شانه سازان، محمد مهدی مطیعی، حجت الله زارع زاده، سیاوش محمودی، سید محمد علی پورموسوی، احمد سراج و علی مدد هاشم پور با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون حقوقی و املاک: غلامرضا شانه سازان، علی مدد هاشم پور، سید ناصر مهداوی، سید محمد جواد رضوی، حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، سید محمد علی پور موسوی با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی: علی مدد هاشم پور، محمد مهدی مطیعی،محمد حسین ملایی زمانی،سید ناصر مهداوی، حجت‌الله زارع‌زاده، حمید دغاغله، احمد سراج، سید محسن موسوی زاده، سید محمدعلی پورموسوی با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی: سید ناصر مهداوی،غلامرضا شانه سازان،حجت‌الله زارع‌زاده، حمید دغاغله، علی مدد هاشم پور، احمد سراج، عادل شیشه گری، سید محسن موسوی زاده، سید مهدی مطیعی با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون حمل و نقل: حمید دغاغله، سید محسن موسوی زاده، سید ناصر مهداوی، سیاوش محمودی، عادل شیشه گری، غلامرضا شانه سازان، احمد سراج، سید محمدعلی پورموسوی، سید محمد جواد رضوی با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون محیط زیست: محمدمهدی مطیعی، محمدحسین ملایی زمانی، سید محسن موسوی زاده، عادل شیشه گری، حمید دغاغله، سیاوش محمودی، سید ناصر مهداوی با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون تحقیق و نظارت: سید محمدعلی پورموسوی، غلامرضا شانه سازان، محمدحسین ملایی زمانی، علی مدد هاشم پور، محمد مهدی مطیعی، احمد سراج، سید ناصر مهداوی، سید محمدجواد رضوی، حجت الله زارع زاده با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون خدمات شهری: سید محمدجواد رضوی، حجت الله زارع زاده، احمد سراج، سید ناصر مهداوی، علی مدد هاشم پور، محمد مهدی مطیعی، محمدحسین ملایی زمانی، حمید دغاغله، عادل شیشه گری با سیزده رای به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.


گفتنی است در راستای دیگر دستور جلسه پیرو موضوع تفویض اختیار به سرپرست شهرداری اهواز  علیرضا عالیپور سرپرست شهرداری در صحن شورا حضور یافت و بندهای مربوطه با حضور اعضا به طور تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و بخش باقیمانده نیز  در جلسه بعدی مطرح می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: