tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان:
یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی مسئولان برای کاهش مشکلات مردم گفت: البته این هم‌افزایی باید به شرطی باشد که نمایندگان مردم بنا را بر ورود به عزل و نصب‌ها نگذارند؛ اگر بخواهیم در این زمینه ورود کنیم دیگر حرفمان برای پیگیری مشکلات مردم مسموع نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در نشست خبری اظهار کرد: نباید رفاه و معیشت مردم، فدای اختلافات سیاسی شود زیرا نتیجه آن ضربه دیدن مردم و پایین آمدن اعتماد آن‌ها است. ضمن اینکه باید از نظرات افراد دلسوز استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های خود ادامه داد: من نیز قطعا یک عضو مجلس خبرگان مطالبه‌گر و موثر با راهکارهای مدنظرم خواهم بود. فردی که نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری می‌شود، عنوان خود را از مردم می‌گیرد و بر همین اساس، مسئولیت بیشتری نسبت به مردم دارد.

لزوم اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی خوزستان

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان درباره اجرا نشدن کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای زمین‌های کشاورزی خوزستان بیان کرد: به هر حال در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای زمین‌های کشاورزی حتماً مطالبه‌گری خواهم کرد تا این طرح به صورت کامل در استان خوزستان به اجرا در بیاید.

وی افزود: در همین زمینه باید نظر کارشناسان را هم داشته باشیم و مجموعاً باید با توجه به ظرفیت‌های خوزستان، برای آبادانی، توسعه و پیشرفت آن قدم برداریم.

حسن‌زاده گفت: بحث کشاورزی نوین و آبیاری نوین از برنامه‌های بسیار جدی بنده است؛ نمی‌توان شادگان و نخیلات آن را احیا کرد اما آبیاری ما مدل ۴۰ سال قبل باشد. در این راستا باید به سراغ شرکت‌های دانش بنیان برویم تا از روش‌های نوین برای پیشرفت استان خوزستان استفاده کنیم.

نباید با کسی که رای نمی‌دهد دشمن‌انگاری کنیم

وی بیان کرد: ۱۱ اسفندماه انتخابات مهمی داریم. انتخابات یک شاخص برای ارزیابی ارتباط مردم با نظام است بنابراین انتخابات دو وجهه دارد که یک روی آن حضور، اعتماد و علاقه مردم به نظام است که در مشارکت خود را نشان می‌دهد و موضوع دیگر انتخابات، انتخاب افراد است.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: البته اگر مشارکت مردم در حد مطلوب هم نباشد به معنی این نیست که کسی که رای نداده، مخالف نظام است. نباید نسبت به کسی که رای نمی‌دهد دشمن‌انگاری داشته باشیم و نباید بگوییم عامل دشمن است یا با نظام و کشور مخالف است.

وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که نمی‌خواهند رای بدهند، نظرشان این است که اعتراض و مطالبه خود را با رای ندادن نشان دهند که  باید آن‌ها را راهنمایی کنیم تا بدانند که راهش این نیست و باید حضور با مطالبه داشته باشند.

مردم بیش از گفتار و شعار، به رفتار کاندیداها توجه می‌کنند

حسن‌زاده با اشاره به اهمیت انتخابات با توجه به شرایط منطقه عنوان کرد: شورای نگهبان تعداد نامزدها را افزایش داد که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: در مجموع هشت نفر در استان خوزستان نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند که باید شش نفر انتخاب شوند. کار دشوار است و مردم بیش از این اینکه به گفتار و شعار ما توجه کنند، به رفتار ما توجه می‌کنند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: جبهه دشمن نمی‌خواهد مردم در انتخابات مشارکت زیادی داشته باشند اما در داخل، مردم به رفتار ما نگاه می‌کنند و می‌بینند کسانی که مسئولیت داشته‌اند در ایفای نقش خود موفق بوده‌اند یا خیر. مردم متوجه می‌شوند چه کسی به آن‌ها خدمت می‌کند و قدردان هستند.

ضعف مدیریت، موجب نارضایتی مردم می‌شود

وی با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی به مردم خوزستان عنوان کرد: تمام خوزستان از تبعیض رنج می‌برد و شاهد محرومیت ها در نقاط مختلف هستیم. خوزستان استان بسیار برخورداری است و عمده ثروت کشور از این استان تامین می‌شود اما چرا اولویت‌بندی نداریم؟

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه نداشته باشیم یا برنامه ناقص باشد، از خدمتی که ارائه می‌شود هم لذتی برده نمی‌شود. اکنون چند هزار میلیارد تومان برای پروژه شبکه فاضلاب هزینه می‌شود اما بعد از اتمام کار باید حفاری‌ها آسفالت شوند که انجام نمی‌شود و کار در زمان‌بندی درست انجام نمی‌شود؛ در نتیجه موجب نارضایتی مردم می‌شود که این نشان‌دهنده ضعف مدیریت  است.

مسئولان نباید وام‌دار یک جناح سیاسی یا طبقه باشند

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: آنچه موجب حل بسیاری از مشکلات خوزستان می‌شود این است که مسئولان و نمایندگان مردم دلسوز باشند. اگر مسئولان، وام‌دار یک جناح سیاسی یا طبقه نباشند و آزاد باشند می‌توانند به مردم خدمت کنند و در غیر این صورت، خدمت به مردم به میزان وابستگی مخدوش می‌شود و کاهش می‌یابد.

در مجلس خبرگان رهبری به تکمیل سازوکارها نیاز داریم

وی با اشاره به تایید نشدن صلاحیت برخی افراد بیان کرد:  تعدادی از افراد از نظر علمی تایید صلاحیت نشدند. قوانین در بحث مجلس خبرگان رهبری تغییر می‌کند. در مجلس خبرگان رهبری به تکمیل سازوکارها نیاز داریم. تمام گزینش را در شش ماه منتهی به انتخابات متمرکز می‌کنیم و بسیاری از نخبگان از ترس اینکه در امتحان قبول نشوند، وارد این عرصه نمی‌شوند.

حسن‌زاده گفت: می‌توان این مسائل را حل کرد. می‌شود صلاحیت‌های علمی تنها در وقت انتخابات انجام نشود و دو سال یک مرتبه انجام شود و در این صورت، قطعا شاهد حضور نخبگان بیشتری خواهیم بود.

مجلس خبرگان باید با مردم و جامعه نخبگانی ارتباط مستمر داشته باشد

وی افزود: قطعا ارتباط با مردم نباید به زمان انتخابات منحصر باشد و نباید تنها برای رای‌گیری بین مردم برویم. باید دغدغه‌های مردم را بشنویم و پیگیری کنیم‌.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: بخش مهمی از ایجاد ارتباط و تعمیق اعتماد مردم به نظام، از طریق نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انجام می‌شود. باید ارتباط مستمر با مردم و جامعه نخبگانی داشته باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای نطق‌های آتشین، موانع قانونی را رفع کنند 

وی بیان کرد: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در خوزستان، بحث جهادی است. باید پروژه‌های تعریف شده داشته باشیم تا اعتبارات جذب شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه خوزستان مشکلات مزمن زیادی دارد، تصریح کرد: قرار نیست نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری نقش اجرایی داشته باشند یا موازی‌کاری کنند اما قطعا می‌توانند کمک‌کننده باشند.

وی افزود: عوامل زیادی موجب شده است که انگیزه برای سرمایه‌گذاری در خوزستان کمتر باشد. از سوی دیگر، قوانین دست و پاگیر افزوده شده است. بخشی از موانع، مربوط به قوانین است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای نطق‌های آتشین باید به این موضوع کمک کنند.

حسن‌زاده گفت: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز باید از نفوذ خود به درستی استفاده کنند، نه اینکه وارد عزل و نصب‌ها شوند.

نمایندگان بنا را بر ورود به عزل و نصب‌ها نگذارند

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی مسئولان و نمایندگان مردم برای کاهش مشکلات، گفت: البته این هم‌افزایی باید به شرطی باشد که نمایندگان مردم بنا را بر ورود به عزل و نصب‌ها نگذارند؛ اگر بنا است که بخواهیم در این زمینه ورود کنیم دیگر حرفمان برای پیگیری مشکلات مردم مسموع نخواهد بود. اگر در زمینه عزل و نصب‌ها ورود نکنیم، نزد مسئولان سربلند خواهیم بود و قطعا مسئولان نیز دلشان می‌خواهد به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: تمام روسای جمهور نسبت به خوزستان دلسوز بودند اما به مدیران میانی که می‌رسیم، نه. وقتی کسی به فکر خودش نباشد، در برابر مسئولان که علاقه دارند به مردم خوزستان کمک کنند سربلند است. اگر مسئولان کشوری دلسوزی را ببینند، مایل هستند کمک کنند.

نهادهای حاکمیتی باید به حل مساله حاشیه‌نشینی در اهواز کمک کنند

حسن‌زاده با بیان اینکه امیدواریم اعتماد آسیب‌دیده ترمیم و تقویت شود، عنوان کرد: برای حل مساله حاشیه‌نشینی در اهواز باید راهکار داشته باشیم. نباید یک ریال از درآمد شهرداری بابت حاشیه‌نشینی و این مسأله هزینه شود. باید در مورد تمام آنچه در حاشیه اهواز وجود دارد نهادهای حاکمیتی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به کمک بیایند. نمی‌شود از پزشکی که در کیانپارس مطب دارد عوارض بگیریم اما خدمتی به او ارائه نشود.

وی افزود: منشاء عمده حاشیه‌نشینی در خوزستان، به مسأله دوره دفاع مقدس و همچنین کمبود منابع آب برای کشاورزی برمی‌گردد؛ بنابراین نهادهای حاکمیتی وظیفه دارند در این زمینه کمک کنند تا با استفاده از اعتبارات، حاشیه‌نشینی را سر و سامان دهند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: نمی‌شود وقتی شهرداری در کیانپارس کاری انجام می‌دهد، شهرداری متهم شود که تنها به پولدارها رسیدگی می‌کند و دیگر کاری انجام نمی‌دهد.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: