tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
المپیک آینه تمام نمای ورزش خوزستان
حضور تنها امین میرزازاده، حامد حدادی و سیدمحمد موسوی در میان ورزشکاران شرکت کننده کشورمان در ژاپن نشان وجود بحران شدید و سقوط آزاد ورزش در خوزستان است.
تیم فوتسال اهورا بهبهان به استان اصفهان واگذار شد.

پس از ماه ها شایعه در خصوص انتقال امتیاز دومین نماینده خوزستان در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور سرانجام،باشگاه سپاهان اصفهان امتیاز تیم اهورا بهبهان را خریداری کرد تا یکی دیگر از تیم های ورزشی خوزستان به حیات خود پایان دهد.

اهورا تیمی بود که از پایین ترین سطح فوتسال کشور فعالیت خود را آغاز کرد و پس از سال ها تلاش راهی لیگ برتر شد.

اما متاسفانه این تیم جوان و آینده دار نیز مورد بی مهری قرار گرفت و شرایط به گونه ای رقم خورد که مالک اهورا بهبهان عطای حضور در لیگ برتر را به لقایش ببخشد.

ورزش خوزستان سال هاست که از روزهای خوب خود فاصله گرفته است و ضعف مدیریت و عدم  وجود برنامه در آن بخوبی نمایان شده است.

سهم اندک خوزستان از کاروان اعزامی کشورمان به المپیک توکیو می تواند آینه تمام نمای این روزهای ورزشی استان باشد.

حضور تنها امین میرزازاده، حامد حدادی و سیدمحمد موسوی در میان ورزشکاران شرکت کننده کشورمان در ژاپن نشان وجود بحران شدید و سقوط آزاد ورزش در خوزستان است. 

البته حامد حدادی و سید محمد موسوی 2 قهرمان ورزش خوزستان سالهاست از استان خارج شدند و با عملکرد بسیار خوب خود در بهترین باشگاه های جهان و کشور حضور دارند و حمایت مدیران خوزستان کمترین نقش در موفقیت آنها ایفاء کرده است.

مدیران ورزش استان بجای حمایت از استعدادیابی و کشف ستارگان جدید در سایه نام حامد حدادی و محمد موسوی پناه گرفتند.

 براستی هیئت والیبال و بسکتبال خوزستان چند بازیکن در حد و اندازه ستارگان کنونی پرورش دادند.آیا استعدادیابی در ورزش خوزستان وجود دارد.

چرا استان خوزستان به عنوان قطب کشتی فرنگی ایران تنها دارای یک نماینده در تیم ملی در المپیک بود. شکست و ناکامی میرزازاده در توکیو نمای گویای ضعف بزرگ مدیریت در ورزش خوزستان است.

 متاسفانه مسئولین به جای بررسی کارشناسانه این ضعف،علت تعداد کم ورزشکاران اعزامی را کم لطفی دیگران عنوان می کنند.

کدام مربی است که بهترین نفرات را بر مسابقات مهمی همچون المپیک کنار می گذارد و بازیکنان ناآماده را همراه خود می برد؟

کسی به ورزشکاران خوزستان کم لطفی نکرده است بلکه نبود برنامه ریزی و پیگیری نکردن شرایط ورزشکاران موجب شده سرمربیان تیم های ملی بازیکنان استان را از لیست تیم ملی خط بزنند.

براستی چه کسی باید بر عملکرد هیئت های ورزشی نظارت کند.؟

چرا هیئت های بدمینتون،والیبال،انجمن های ورزشی بیماران خاص و ..... به حال خود رها شدند و انتخابات آنها برگزار نمی شود؟

 خروجی مهم هیئت والیبال در 2 سال اخیر چه بوده است؟چند مسابقه والیبال استانی در سال های اخیر برگزار شده است؟

خروجی هیئت های تنیس و شمشیربازی خوزستان چه بوده است؟

آیا مدیرکل و معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از آخرین وضعیت هیئت ووشو خبر داد؟ رییس جدید این هیئت براساس کدام تجربه این مسئولیت را برعهده گرفت.در هیئت ورزشهای سه گانه چه می گذرد؟

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از بهمن ماه 1395 که این مسئولیت را برعهده گرفته است،چند نشست با هیئت های ورزشی برگزار کرده است؟

چند درصد از کسانی که در این 5 سال در هیئت های ورزشی به عنوان رییس انتخاب شدند سابقه یا تحصیلات ورزشی داشتند؟

برای ورزش بانوان در سال های گذشته چه کارهای صورت گرفته است؟

چرا ملی پوشان فوتبال بانوان خوزستان باید در استان های دیگر ایران فعالیت کند؟

مگر هزینه تیم داری در فوتبال بانوان چقدر است که خوزستان با این همه ارگان های صنعتی و دولتی قادر به تامین آنها نیست؟

 نمی شود باشگاه فولادخوزستان بجای خرید بازیکنان گران قیمت اما ضعیف از نظر فنی در فوتبال بانوان سرمایه گذاری کند.سرمایه گذاری که با توجه به وجود استعدادهای فراوان بدون ضرر خواهد بود.

ورزشکاران زیادی در ورزش های دوچرخه سواری، جودو، تنیس و کشتی ترجیح دادند دیگر در خوزستان و ورزش خوزستان نماندند و به استان های مثل اصفهان رفتند. 

ورزشکارانی که از امکانات اولیه مانند شغل و بیمه رنج می بردند. هیئت های ورزشی در بلاتکلیفی به سر می برند و بسیاری از شهرستانها در پایین ترین سطح امکانات قرار دارد.

ضعف مدیریت باعث شد امکانات ورزشی خوزستان نیز به مخروبه تبدیل شوند. ورزشگاه غدیر اهواز،ورزشگاه شانزده هکتاری به علت اینکه به صورت مناسبت نگهداری نشدند با بازسازی کامل نیز دیگر قابلیت استفاده را ندارند.

سرانجام ورزشگاه شهید مجدیان دزفول چه شد؟بهره برداری این مجموعه ورزشی به حیات مدیریت سلطانی فر در ورزش کشور نرسید،کسی که قرار بود سال 97 با حضور در دزفول با افتتاح آن ورزشگاه را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

چگونه است مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص موضوع اشتغال قهرمانان و مدال آوران ورزش جانبازان در استان های دیگر اجرای شده است اما در خوزستان حتی با دستور شریعتی استاندار سابق نیز اجرا نشد.

به هرحال ورزش خوزستان با آن سابقه درخشان روزهای بسیار بدی را سپری می کند و با میراثی که از مدیریت کنونی ورزش به یادگار می ماند،چندسال برای جوانه زدن مجدد آن باید صبر کرد.جوانه زدنی که ابتدا به یک پالایش اساسی در بخش مدیریت نیاز دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: