tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۳
حجت السلام والمسلمین حسین رفیعی نامزد مجلس خبرگان رهبری

حجت الا سلام والمسلمین حسین رفیعی با اشاره به اهمیت انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پایه انقلاب اسلامی جمهوریت و اسلامیت است؛ جمهوریت بیان نقش مردم در اداره جامعه و اسلامیت بیان نقش دین در اداره جامعه است که یکی از ارکان بسیار مهم و اساسی در ایران این دو موضوع هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه این دو مساله ریشه دینی و هم ریشه عقلایی دارد در آن دوره مطرح و پایه شده اند. در آن دوره جمهوریت و اسلامیت پاسخی به غرب بود؛ در غرب یک زهار سال کلیسا به عنوان مظهر دین حاکم بود که با آن کوته نظری و افراط و تفریط نتوانست پیشرفت و شکوفایی در جامعه غربی را هضم کند لذا در آن زمان دانشمندان در تبعید یا زندان بودند یا اعدام می شدند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری از خوزستان گفت: کلیسا می گفت هر چه من بگویم حرف خدا و دین است و غیر از این باطل و مردود است. دانشمندان نظریات علمی می دادند اما آنها نمی پذیرفتند و آنها را تبعید می کردند یا به زندان می بردند این در حالی بود که مردم به پیشرفت و تکنولوژی داشتند اما در نهایت انقلاب صنعتی رخ داد که نتیاج علمی نشان داد سبک زندگی، تکنولوژی و پیشرفت مردم به اوج خود رسید بنابراین به این نتیجه رسیدند که علم راهگشا است اما دین راهگشا نیست. در آن شرایط دیدند دین مایه عقب افتادگی و علم مایه شکوفایی و رشد است.

رفیعی بیان کرد: عده ای از روشنفکران ما در غرب، در دوره ای این تفکر را در ایران ترجمه کرد و گفتند دین احکامی برای اداره جامعه ندارد. این مساله یک بن بست برای دین بود. دین را برای فرد تعریف می کردند و می گفتند دین کارکرد اجتماعی ندارد. از سوی دیگر کسانی که تخصصی دارند می توانند جامعه را به پیشرفت و شکوفایی برسانند. البته بر اساس نظریات غربی.

وی افزود: بنابراین دین اقلی، منزوی، فردی یا ناقص شد که این شرایط با مبانی ما سازگاری ندارد. از سوی دیگر حکومت های کشورهای اسلامی مختلف بودند که جببه ملی یا نهضت آزادی ایران این مساله را ترویج می داد و به نوعی تقابلی در کشور میان ایران و اسلام ایجاد کردند یعنی ملیت در مقابل اسلامیت.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: در غرب نیز پیمان ناتو با محوریت آمریکا و در شرق پیمان ورشو با محوریت شوروی حاکم بود. این مساله موجب شد هیچ الگویی برای حاکمیت اسلامی نداشته باشیم و حاکمیت غیردینی بود.

رفیعی بیان کرد: انقلاب اسلامی که مرهون جمهوریت و اسلامیت بود همه این حصارها و باروهای غلط را از بین برد و نشان داد جمهوری اسلامی با هم آمیختگی بین دین و سیاست، هم آمیختگی بین مردم و امام و تبیعت مردم از رهبری، به انقلاب اسلامی ۴۵ ساله رسید.

وی افزود:امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و می بینیم رشد و بالندگی روز به روز بهتر می شود. در برخی جاها جهش داریم و در برخی جاها حرکت کند است و در مجموع امروز به جایی رسیدیم که بانک جهانی می گوید اقتصاد ایران رو به رشد است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات به دلیل اینکه پایه آن جمهوریت و اسلامیت است، مهم است. دموکراسی ما با غربی ها متفاوت است. دموکراسی ما محوریت و چارچوب دارد و دین جهت است اما چارچوب آنها دینی نیست.

رفیعی بیان کرد: از سوی دیگر ما در برخی مجلس ها مانند مجلس خبرگان ویژگی های منحصر به فردی داریم. با توجه به اینکه انتخابات ریشه در مبنی انقلاب اسلامی دارد بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: ایران بستر در اختیار اسلام قرار داد و اسلام آنها را به شکوفایی رساند. کجای عالم مانند پس از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم برای اصل حکومت، نوع حکومت، قانون اساسی، انتخاب نمایندگان رای گیری می شود. این مترقی ترین و متحول ترین و متکامل ترین نوع حکومت بر پایه جمهوریت و اسلامیت است که با حفظ صیانت از نقش مردم و چارچوب اسلامی این مسیر ادامه پیدا می کند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز یکی از معجزه های انقلاب اسلامی تداوم انقلاب اسلامی است که دلیل آن وجود جمهوریت و اسلامیت است که این موضوع دشمن را نگران کرده است زیرا دشمن طراحی کرده که شکافی میان جمهوریت و اسلامیت ایجاد کند.

رفیعی بیان کرد: آنها می خواهند انقلاب اسلامی در ایران تثبیت نشود، ساختار و رفتار آن شکل نگیرد و در جهان تاثیرگذار نباشد که دشمن در هیچ کدام از این برنامه ریزی ها موفق نشده است و امروز ایران بازیگر اصلی در دنیا است و با حفظ ارزش ها و دفاع از مظلومان در صحنه است.

وی عنوان کرد: آنها گفتند با جنگ نرم و رسانه ای، عشق را به نفرت، ارزش را به ضد ارزش، بزگنمایی را به نقاط ضعف تبدیل کنند. امروز بزرگترین کمپانی ها در دنیا کمپانی رسانه است و هدایت گر اذهان مردم در دنیا است. این امپراطوری بستری برای جنگ نرم شده است و شبهه را ایجاد کردند و پاسخ را نیمه تمام دادند در نتیجه معیار و میزان حق و باطل را عوض کردند که به صورت بخشی موفقیت داشتند و شکاف و فاصله ایجاد

کردند که در بحران های مختلف خود را نشان می دهد که یک بهانه می خواهد تا انفجار رخ دهد.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها در این راستا سند کمیته خطر گفتند باید ولایت فقیه را بزنیم و ۲۳ بار کلمه ولایت فقیه در این سند توسط آمریکایی ها مطرح شده است و می خواهند کاری کنند تا ارتباط و عشق مردم نسبت به ولایت فقیه کاهش یابد و فاصله ایجاد شود.

رفیعی با اشاره به تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت، گفت: دشمن می گوید دیگر نیازی هجمه نظامی نیست و با رسانه عده ای از مردم را نیروی خود قرار می دهیم که در برخی جاها به صورت محدود نتیجه گرفتند.

وی با اشاره به جایگاه انتخابات در عرصه های ملی و بین المللی عنوان کرد: انتخابات به دلیل اینکه مبنای نظام اسلامی، ریشه در جمهوریت، ریشه در اسلامیت، از نظر امور بین المللی، امنیت پایدار، تقویت نظام، توسعه نظام، حفظ خیمه بودن انقلاب اسلامی و استحکام بیشتر آن مهم است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ مجلسی به اندازه مجلس خبرگان اهمیت ندارد. به عبارت دیگر هیچ انتخاباتی به اندازه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت ندارد زیرا اساسی ترین تصمیم در جمهوری اسلامی، تشخیص رهبری است. رهبر عمود خیمه است و چیزی مانند قانون اساسی فرع در وجود خیمه است بنابراین پشتوانه و ذخیره نظام و تشخیص ستون خیمه نظام اسلامی است.

رفیعی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری و اهمیت جایگاه رهبری بیان کرد: در هیچ مجلسی دو انتخابات نداریم و تنها در مجلس خبرگان رهبری مردم نمایندگان خود را انتخاب می کنند و نمایندگان رهبری را.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری با نمایندگان خبرگان، خبرگان ظرفیت معنوی و اعتباری پیدا می کند که باید در راستای گره گشایی و رفع مشکلات مردم نقش ایفا کند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: نمی شود بگوییم مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی است و کارکرد پایینی دارد. مجلس خبرگان رهبری کارکرد بالایی دارد و امروز مجلس خبرگان رهبری می تواند بسیاری از مشکلات را مطالبه کند.

رفیعی در خصوص نیروهای بومی و غیربومی بیان کرد: باید مبنا را مشخص کنیم و ببنیم سیاست بومی گزینی مطلقا خوب است یا نه؟ سیاست بومی گزینی در یک جایی امتیاز است و یک جایی امتیاز نیست. برخی اوقات به نیروهای متخصص یا فوق تخصص نیاز داریم که در استان چنین افرادی وجود ندارد که اگر چنین فردی وارد استان شود امتیاز است در غیراینصورت ضعف. بنابراین نمی توانیم سیاست بومی گزینی یا غیربومی را مطلقا در نظر بگیریم و باید بر اساس معیارها این کار انجام شود.

وی عنوان کرد: یکی از چالش ها این است که از نیروهای غیربومی استفاده می کنیم در حالی که ظرفیت در استان وجود دارد. مساله دیگر بحث تبعیض ها است که شاخص های تبعیض قومیت، احزاب سیاسی، باندبازی و فامیل بازی است. معیار انتخاب و بده بستان ها دیگر چالش های خوزستان هستند که یکی از منشاء های ضعف در مدیریت این موارد هستند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: برای حل کلان این مساله نیازمند همت عمومی هستیم. اگر می خواهیم خوزستان به رشد مطلوب برسد نیازمند سند تحول جامع خوزستان است که باید توسط نخبگان استان که تجربه تعهد و تخصص دارند، تدوین شود. مبنای این سند نیز فرامین امامین انقلاب، قانون اساسی، اسناد بالادستی، برنامه توسعه هفتم، اقتضائات استان، منابع طبیعی و ظرفیت های استان هستند.

رفیعی با بیان اینکه برای اجرای این سند به لوازمی نیاز است، بیان کرد: مرکز استعدادیابی نخبگانی در خوزستان نداریم که باید ایجاد شود. می خواهیم مسئولی را انتخاب کنیم اما بر چه پایه ای انتخاب می شود؟ اگر در خوزستان مرکز استعدادیابی نخبگانی داشته باشیم و نخبگان طیف بندی شوند و براساس ساز و کار علمی و تخصصی کار افراد در لایه های مختلف را انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: باید این ریل بندی شود تا باندبازی و تبیعض به حداقل برسد و ضعف های مدیریتی کاهشی شوند. باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، استاندار و سایر مسئولان هم افزایی داشته باشند تا بتوانند مسائل خوزستان را حل کنند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم شناخت استعدادها و داشتن مدرسه حکمرانی به منظور تربیت نیروهایی در بخش های مختلف بیان کرد: بدون ریل گذاری و توجه به این موارد، اگر چند هزار میلیارد تومان وادر خوزستان شود رشد لاک پشتی خواهد.

باید نظام سلیقه ای و سنتی به نظام علمی، چارچوب دار، منطقی، تخصصی و کارشناسی شده تبدیل شود. مشکل ما این است که بدون چشم انداز یا بدون توجه به چشم انداز کار می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: