tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
مدیر کل میراث ‌فرهنگی خوزستان خبر داد
مدیر کل میراث ‌فرهنگی خوزستان با اشاره به تدوین برنامه جامع گردشگری دریایی استان، گفت: طرح جامع گردشگری دریایی استان خوزستان ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده در اولین همایش گردشگری سبز خوزستان که در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد؛ گفت: طرح جامع گردشگری دریایی استان خوزستان ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد شد. آبادان و خرمشهر در این برنامه و طرح جامع گردشگری دریایی جایگاه ویژه‌ای دارند.

 او با اشاده به این‌که آبادان، خرمشهر، شادگان ماهشهر و هندیجان شهرستان‌های ساحلی خوزستان هستند، گفت: اگر فعالیت گردشگری دریایی به صورت مقطعی صورت می‌گرفت برنامه‌ سازمان‌یافته به سرانجام نمی‌رسید. بنابراین در برنامه‌های گردشگری ویژه‌ای که برای آبادان و خرمشهر تهیه شده‌ برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای این منطقه مطالعه و تدوین شده‌اند. امید است با هم‌افرایی بین مجموعه تخصصی میراث فرهنگی و منطقه آزاد اروند به نتیجه بهتر و زودتری برسیم.

وی با اشاره به این‌که از آبادان و خرمشهر همواره به نام منطقه‌های گردشگری مهم خوزستان یاد می‌شد، افزود: این منطقه امروز نیز میزبان اولین همایش گردشگری سبز استان خوزستان است که از جای‌جای کشور کارشناسان و دست اندرکاران در آن حضور دارند.

ارسطوزاده خاطرنشان کرد: استان خوزستان به واسطه معروفیت با نام بهشت باستان‌شناسی همواره برای گردشگران ایرانی و غیرایرانی جاذبه گردشگری مهمی بوده است.

او یادآور شد: در خوزستان پنج بافت تاریخی مهم، سه اثر جهانی و نزدیک به ۵۰۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها ثبت ملی شده و تعداد دیگر باید در فهرست آثار ملی ثبت شوند و این‌ گواه این است که این استان پیشینه تاریخی غنی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان با تصریح این مطلب که آنچه در استان خوزستان به آن کمتر توجه می‌شود جاذبه‌های طبیعی است، گفت: این بستر باعث می‌شود در حوزه گردشگری طبیعی معرفی بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این‌که در وزارتخانه میراث‌ فرهنگی شاهد برنامه‌های داخلی و برون مرزی هستیم، عنوان کرد: ما شاهد برنامه‌ریزی‌های خوبی در منطقه آزاد اروند هستیم و جنب و جوشی که در این حوزه در حال شکل گرفتن است به خصوص شورای مشورتی حوزه گردشگری در منطقه آزاد اروند که آغاز به فعالیت کرده است نویدبخش آینده خوب گردشگری در این منطقه است و معتقدیم این موتور محرکه رونق گردشگری در استان خوزستان خواهد بود.

ارسطوزاده با بیان این‌که هر کجا نام استان خوزستان ذکر می‌شود اولین شهرستان‌های هدف برای مسافرت مردم، آبادان و خرمشهر هستند، یادآور شد: همجواری با کشورهای منطقه نیر می‌طلبد که نسبت به گردشگری سلامت بیشتر بیندیشیم و زمینه را ایجاد کنیم.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: