tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۵
استاندار:
استاندار خوزستان گفت: خوزستان را باید با اقتصاد دریا تعریف کنیم و بستر کسب درآمد برای مردم ساکن در شهرهای ساحلی را فراهم کنیم.
علی‌ اکبر حسینی محراب‌ در نشست اقتصاد دریامحور اظهار کرد: باید زمینه لازم برای حضور شرکت‌های بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا فراهم شود؛ پیشرفت کشور بر پایه اقتصاد دریامحور می تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: در شیلات باید متناسب با سواحل و پهنه اقیانوس که در دسترس استان ماست سرمایه‌گذاری کنیم.

حسینی محراب‌ ادامه داد: شیلات در استان با استفاده از تجربیات در سطح کشور و بین‌المللی جای توسعه دارد. صید صنعتی که در نقاط دور اقیانوس‌ها انجام می‌شود یکی از مواردی است که نیاز است مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بهبود روابط با عربستان و دیگر کشورهای منطقه می‌توانیم اقداماتی در زمینه گردشگری دریایی انجام دهیم. همچنین در زمینه افزایش ترانزیت کالا و مسافر از مسیر دریا اقدامات و رایزنی‌های لازم چه دوجانبه و چه چندجانبه صورت گیرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: راه و شهرسازی ایجاد چند شهر ساحلی در استان را در دستور کار قرار داده که لازم است مطالعات انجام شده در اقتصاد دریامحور در ایجاد این شهرها دیده شود.

وی تاکید کرد: خوزستان را باید با اقتصاد دریا تعریف کنیم و بستر کسب درآمد برای مردم ساکن در شهرهای ساحلی را فراهم کنیم.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تورهای گردشگری دریایی، شناسایی و رفع موانع رشد تجارت دریایی در منطقه آزاد اروند، بندر شادگان و سایر بنادر استان، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سواحل، ایجاد پلاژها و بازارچه‌های متنوع در سواحل جهت جذب گردشگران و مسافران، اولویت قرار دادن سرمایه‌گذاری‌های زودبازده در اقتصاد دریا، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌برداری از دریا متناسب با حفظ محیط زیست از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید استاندار خوزستان قرار گرفت.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: