tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۷
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فلرها در روز روشن در خوزستان آلودگی ایجاد می‌کنند، گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون یک سال فرصت دارد که دیگر فلرسوزی نداشته باشد بنابراین تا دوم آذرماه ۱۴۰۳ دیگر در این شرکت فلری نمی‌سوزد.

علی سلاجقه در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه این گونه فلرسوزی‌ها شایسته کشور و وزارت نفت نیست، اظهار کرد: نفت ایران در سطوح تمام سیالاتش عالی است و وزارت نفت این ظرفیت را دارد که به استانداردهای جهانی برسد که امیدوارم این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.

وی هدف از این بازدید را بررسی وضعیت فلرسوزی خوزستان برشمرد و افزود: در استان خوزستان فلرها روشن هستند و گاز می‌سوزد. فلرسوزی، مردم را با مشکل مواجه کرده است و در مسیر مشاهده کردیم که این فلرها در روز روشن آلودگی ایجاد می‌کنند و مردم این وضعیت را از ما نمی‌پذیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: مقرر بود پروژه مجموعه شیرین‌سازی فاز دو آماکس از ۱۳۸۵ اجرا و تا سال ۱۳۸۹ تکمیل شود تا دیگر شاهد فلرسوزی در این منطقه نباشیم اما متاسفانه به دلیل به تغییر مدیریت و تغییر دولت‌ها، در پروژه تعییراتی اتفاق افتاده است و به آن دستاوردها نرسیده‌ایم.

سلاجقه با اشاره به رضایت از عملکرد وزارت نفت در کیفی‌سازی و بهینه‌سازی ادامه داد: وزیر نفت قول داده بود که در سال ۱۴۰۱ در غرب کارون، فلرسوزی جمع می‌شود اما تاکنون این وعده کاملا عملی نشده است و از این مسأله احساس نارضایتی می‌کنیم.

وی بیان کرد: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان باید جلساتی با مجموعه وزارت نفت به ویژه مجموعه‌های کارون و مارون تشکیل دهد و در یک بازه زمانی مشخص این مشکل را حل کنند؛ هرچند این شرکت‌ها نیز در مبدا انتقال و مقصد انتقال مشکلاتی دارند و شاید مقصد به عنوان پذیرنده، خیلی از فرآورده‌هایی که در اینجا تولید می‌شود را نپذیرد که در این موضوع قرار شد سریعا جلسات برگزار شود.

وی عنوان کرد: این مجموعه یک سال فرصت دارد تا دیگر فلرسوزی نداشته باشد بنابراین تا دوم آذرماه ۱۴۰۳ دیگر در این شرکت فلری نمی‌سوزد.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: