tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۲
استاندار خوزستان عنوان کرد
استاندار خوزستان گفت: طبعاً با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر آبگرفتگی‌ها، برخی سؤالات و ابهامات در افکار عمومی شکل می‌گیرد و لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به روشنگری و رفع شبهات اقدام کنند و در عین حال رعایت صداقت و شفافیت در اعلام ارقام مربوط گزارش عملکردها یک اصل اساسی است که حتماً باید رعایت شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که چهارشنبه شب برگزار شد، اظهار کرد: تیمی برای بررسی کوتاهی‌ها، قصورها و خطاهایی که که در آبگرفتگی شهر اهواز و بندر امام (ره) بروز داشته تشکیل شود و تذکرات و برخورد لازم برای پیشگیری از تکرار این اشتباه‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها بر لزوم تهیه و اجرای طرح ضربتی سوم شهرداری تاکید کرد و خطاب به مدیران عضو ستاد بحران استان خوزستان گفت: علت قطع برق موتور پمپ‌ها در کوی علوی در ابتدای بارندگی را مورد بررسی قرار دهید و برای جلوگیری از قطع برق پمپ‌های تخلیه‌کننده، ژنراتور تهیه شود.

استاندار خوزستان گفت: مدیریت بارندگی اخیر در مناطقی که تخلیه آب به سرعت انجام شد خوب بود، گرچه در مورد برخی مشکلات فنی و خطاهای انسانی و بعضاً ناهماهنگی‌هایی که ایجاد شد نیاز به اصلاح و توجه وجود دارد.

وی افزود: اگر می‌شود کاری امروز انجام شود نباید به فردا موکول کنیم یا اگر بنا است تسهیلاتی برای یک طرح ضربتی در نظر گرفته شود باید از همین امروز در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌محراب گفت: لایروبی نهر مارد باید توسط آبفا انجام شود. همچنین پنج پمپ جدید برای مناطق کوی علوی، الهادی و ولی عصر در ۱۰ روز آینده تامین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تمهیدات و عملیات لازم برای ترمیم مناطق بحرانی مستعد آبگرفتگی انجام و ژنراتور برق نیز برای مکان‌هایی که احتمال قطعی و از کار افتادن پمپ‌ها وجود دارد، تامین شود.

حسینی‌محراب افزود: فهرست اقلام، امکانات و تجهیزات دستگاه‌های مختلف که می‌توان در شرایط بحران مورد استفاده قرار داد، در مکاتبه‌ای با دستگاه‌ها جمع‌آوری و مشخص شود و در مناطق هشتگانه شهری اهواز تقسیم کار بین دستگاهی انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: طراحی دقیق و منسجم لوجیستیکی نیروها و امکانات برای امدادرسانی سریع و رفع آبگرفتگی‌ها در بارش‌های آینده برنامه‌ریزی شود.

حسینی‌محراب عنوان کرد: نیاز داریم برخی امکانات و تجهیزات شرایط بحران را خریداری و دپو کنیم و این موضوع در دستور کار ستاد مدیریت بحران باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبعاً با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر آبگرفتگی‌ها، برخی سؤالات و ابهامات در افکار عمومی شکل می‌گیرد و لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به روشنگری و رفع شبهات اقدام کنند و در عین حال رعایت صداقت و شفافیت در اعلام ارقام مربوط گزارش عملکردها یک اصل اساسی است که حتماً باید رعایت شود.

بنا بر اعلام استانداری خوزستان، تعیین دستگاه‌های پشتیبان و معین برای مناطق هشتگانه شهرداری در مواقع آبگرفتگی، سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی توسط آبفا و شهرداری، نصب پمپ‌های جدید در ایستگاه پمپاژ پیچوار از دیگر نکات و دستوراتی بود که توسط استاندار خوزستان خطاب به مسئولان ذیربط مورد تاکید گرفت.

استاندار خوزستان همچنین از زحمات گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج و دستگاه‌های مختلف که در تخلیه سریع این حجم از بارش باران‌ها نقش ایفا کردند از جمله کارکنان شهرداری و آبفا، آب و برق، برق منطقه‌ای، توزیع برق، مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی حفاری، پالایشگاه‌ها، بنادر و کشتیرانی، نیروی انتظامی، ستاد بحران استان و… و همچنین همراهی ائمه جمعه و مردم مناطق دچار آبگرفتگی و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در شهرهای اهواز و بندر امام خمینی و رسانه‌ها و صدا و سیما قدردانی و تشکر کرد.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: