tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۴
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: شهرهای ما با مساله نفت، فلرهای چاه‌های نفت، آتش‌سوزی‌ها در برخی مناطق در داخل کشور یا در عراق، آتش زدن عمدی برخی زمین‌های کشاورزی یا مزارع نیشکر، سوخت‌های آلوده و غیراستاندارد و برخی کارخانجات در مجاورت شهرها مواجه هستند و در این شرایط، اهمیت هوای پاک را درک می‌کنیم.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در نخستین کنگره ملی شهدای محیط زیست که امروز (۲ آذرماه) در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: آنچه که محیط زیست را برای ما جلوه داده یاد ضامن آهو علی بن موسی الرضا(ع) است که با حمایت از یک آهو در مقابل صیاد در خراسان، دل‌های همه ما را در کشورمان متوجه این موجودات می‌کند. محیط‌بانان از این موجودات و جانوران که حقیقتاً آیات و پروردگار عالم هستند، محافظت می‌کنند.

وی افزود: شهدای محیط زیست، مظلوم و غریب هستند. آن‌ها در مقابل انسان‌هایی که به محیط زیست تعدی می‌کنند و قانون‌شکن هستند، ایستادگی کرده‌اند. امیدواریم همه خانواده حفاظت محیط زیست قدر این افراد را بدانند.

حسینی‌محراب با اشاره به اهمیت هوای پاک گفت: آنچه امروز جامعه ما نیاز دارد هوای پاک است و در زمان آلودگی هوا متوجه اهمیت هوای خوب و پاک و تلاش و دفاع محیط‌بانان و مجموعه حفاظت از محیط زیست می‌شویم.

استاندار خوزستان در خصوص منابع آلاینده هوا بیان کرد: شهرهای ما با مساله نفت، فلرهای چاه‌های نفت، آتش‌سوزی‌ها در برخی مناطق در داخل کشور یا در عراق، آتش زدن عمدی برخی زمین‌های کشاورزی یا مزارع نیشکر، سوخت‌های آلوده و غیراستاندارد و برخی کارخانجات در مجاورت شهرها مواجه هستند و در این شرایط، اهمیت هوای پاک را درک می‌کنیم و نبود آن مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زراعت چوب افزود: خوزستان در این زمینه پیش قراول شده است. بیش از ۳۰۰ هزار هکتار زمین لم‌یزرع و در مواردی مراکز گرد و غبار برای اجرای این طرح شناسایی شده و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، آب مورد نیاز تامین شده است تا این طرح در مدت چهار سال در کنار طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرا شود.

حسینی‌محراب گفت: این کارها می‌توانند فضای خوزستان را تغییر دهند. امیدواریم دولت و مردم کمک کنند تا این طرح را با قدرت دنبال کنیم. اگر این کار انجام شود، هوا تغییر می‌کند و برکات زیادی خواهد داشت.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که طرح زارعت چوب در زمین‌های کنار مزارع و جاهایی که پساب‌های صنعتی وجود دارد، اجرا شود. از آنجا که برخی درختان مانند اکالیپتوس با آب شور نیز رشد می‌کنند، می‌توانیم از چوب این درختان استفاده کنیم. اجرای طرح زراعت چوب موجب تلطیف هوا و اشتغال بیشتر نیز می‌شود.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: