tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
فرماندار ماهشهر خبر داد
فرماندار ماهشهر با اشاره به رفع آبگرفتگی کامل بندر امام، گفت: ارزیابی میزان خسارات آغاز شده است و تا جمعه به اتمام می‌رسد و سپس وارد فاز اجرایی می‌شویم.

فریدون بندری با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی بندر امام(ره)، اظهار کرد: در پی بارندگی ۱۱۲ میلیمتری که در ۴۵ دقیقه در بندر امام رخ داد، شهر دچار آبگرفتگی شد. با توجه به اینکه وضعیت زمین شهر بندر امام، کاسه‌ای شکل است قطعا با بارش ناگهانی، آب به درون برخی منازل دارای ارتفاع پایین‌تر نفوذ می‌کند.

وی افزود: آبگرفتگی بندر امام ساعت ۲ بامداد امروز (اول آذرماه) رفع شد و شهر به حالت عادی برگشت و در حال حاضر هیچ معبری در شهر دچار آبگرفتگی نیست.

رفع آبگرفتگی بیمارستان سربندر

فرماندار ماهشهر گفت: با توجه به اینکه مسیر بیمارستان راه زینب سربندر در پایین‌ترین نقطه شهر قرار دارد، بیمارستان دچار آبگرفتگی شده بود که اکنون آب تخلیه شده است و مشکلی ندارد.

بندری بیان کرد: هنگام آبگرفتگی، خدمات در این بیمارستان تعطیل نشد اما با توجه به اینکه آبگرفتگی در ورودی بیمارستان رخ داده بود، عبور و مرور مردم سخت شده بود که با آمبولانس‌ها تردد مردم را پوشش دادیم.

اجرای طرح دفع آب‌های سطحی از عهده شهرداری خارج است

وی در خصوص پیش‌بینی تمهیدات برای جلوگیری از آبگرفتگی در بارندگی‌های پیش رو، گفت: با توجه به اینکه شرایط زمینی شهر خاص است، هیچ راهی نداریم جز اینکه طرح دفع آب‌های سطحی در شهر بندر امام انجام شود که طبق قانون، این کار باید توسط شهرداری انجام شود اما وضعیت سرزمینی و زمین این شهر به گونه‌ای است که هزینه اجرای این طرح یک و نیم تا دو برابر جاهای دیگر است و تامین آن از عهده شهرداری خارج است و نگاه استانی و ملی را می‌طلبد تا این طرح اجرا شود.

بندری در خصوص میزان خسارات وارد شده به شهر بند امام نیز بیان کرد: از همان شب بارندگی یعنی از دوشنبه شب، ارزیابی میزان خسارات آغاز شده است و تا جمعه به اتمام می‌رسد و سپس وارد فاز اجرایی می‌شویم.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: