tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به یکی از معضلات این دستگاه گفت: کمبود نیروی محیط‌بان برای حفاظت از عرصه‌های تحت حفاظت این سازمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات این اداره کل است.
داوود میرشکار در نشست خبری برگزاری کنگره ملی شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تعیین شود؛ این در حالی است که در کشور به ازای هر ۶ هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.

وی گفت: کمبود محیط‌بان در نحوه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی بسیار اثر گذار است و ممکن است آن‌گونه که باید سرمایه ملی حفاظت نشود.

میرشکار از دیگر معضلات این اداره کل را کمبود تجهیزات و خودرو برای ارائه خدمات توسط محیط بانان عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: تجهیزات و امکانات موجود با مسئولیت‌های این سازمان همخوانی ندارد، البته دولت تلاش دارد تا حدود زیادی این کمبو را رفع کند.

وی به‌روزرسانی بیسیم‌های محیط بانان را از الزامات این اداره کل دانست و گفت: برخی مناطق حفاظتی فاقد شبکه ارتباطی هستند و باید از بیسیم استفاده شود به همین دلیل نیاز است که بیسیم‌های محیط بانان برای استفاده به‌روزرسانی شود.

خوزستان میزبان کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست

میرشکار بیان کرد: یک رویداد بسیار مهم و ارزشمند برای اولین بار درکشور با میزبانی خوزستان با عنوان کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست به زودی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را حفظ و یادآوری ایثارگری ها برای حفاظت از کشور به ویژه از سوی محیط بانان عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت و محیط زیست خوزستان بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ۱۲۲ شهید و ۳۸۸ جانباز تقدیم کشور کرده که ۳۴۰ جانباز آسیب دیده در حفاظت از عرصه‌های طبیعی هستند.

میرشکار با اشاره به اینکه اینکه کنگره در تالار امام رضا شهرک‌ نفت اهواز برگزار می‌شود بیان کرد: کنگره از یکم آذر ماه امسال به مدت زمان چهار روز و با حضور مسئولان و مهمانانی از کشور و استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در صدد هستیم که این اتفاق در تاریخ خوزستان ثبت و هر ساله در استان برگزار شود.

خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار عرصه طبیعی دارد که ۴.۹ میلیون هکتار آن از منابع ملی است.

 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: