tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶
نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز:
نائب رییس اول کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز نسبت به ضرورت تمرکز حساب‌ بانکی برخی شرکت‌های بزرگ در خوزستان تاکید و خاطر نشان کرد: این مساله در رونق و بهبود کسب و کار این استان موثر است.
بهروز پروین در نشست کمیسیون پول و سرمایه در اتاق بازرگانی اهواز گفت: متمرکز شدن حساب‌های بانکی، پرداخت مالیات و ارزش افزوده صنایع در استان کمترین وظیفه و مسوولیت واحدهای کلان صنعت، خدمات و تولید این استان است.

وی تصریح کرد: برخی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان از یکسو خدمات و منابع مورد نیاز خود را این استان دریافت می‌کنند و از طرف دیگر الایش زیست محیطی برجای می گذرند با این حال منابع مالی خود را در خارج از استان نگهداری می‌کنند.

وی بی توجهی به مسئولیت قانونی و اجتماعی شماری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کلان خوزستان را محدود به عدم تمرکز حساب بانکی و مالیات ندانست و گفت شماری از واحدهای صنعتی و تولیدی کلان که در خوزستان استقرار دارند حتی کارت بازرگانی خود را از استان دیگری دریافت کرده‌اند.

نائب رییس اول کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز بر لزوم دریافت کارت بازرگانی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مستقر در خوزستان از اتاق‌های بازرگانی این استان تاکید کرد.

وی گفت: برخی شرکت‌های مستقر در استان کارت بازرگانی خود را از استان دیگری دریافت کرده‌اند همین مساله موجب شده حقوقی که باید به اتاق‌های بازرگانی استان خوزستان برسد به استان محل صدور کارت بازرگانی تعلق بگیرد.

واحدهای تولیدی برای تامین نقدینگی فقط به بانک‌ها چشم ندوزند

وی از صنایع و شرکت‌ها خواست برای اجرای طرح‌های توسعه، اضافه کردن خط تولید یا فعال کردن صنعت خود تنها به منابع بانکی چشم نداشته باشند به دنبال راه‌های متنوع جذب سرمایه یا تامین نقدینگی باشند.

وی تشکیل کنسرسیوم‌ از شبکه بانکی با هدف تامین مالی به‌ منظور اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی را نیز مهم و مورد توجه خواند.

پروین به نشست‌های مختلف با مدیران بانک‌های استان برای رفع مشکل واحدهای تولیدی راکد، نیمه راکد یا نیازمند اضافه کردن خط تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به این که برخی بانک‌ها برای اعطای اعتبار با محدودیت رو به رو هستند ضرورت دارد به دنبال روش‌های متفاوتی برای جذب سرمایه رفت که از جمله آن‌ها می‌توان به فرا بورس و اوراق بانکی اشاره کرد.

در این نشست که با حضور نمایندگان امور شعب بانکی مختلف استان و اعضای اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اجرای طرح پایش و رتبه بندی اعضا اتاق بازرگانی نیز به منظور توسعه تجارت و صادرات، اعتماد مشتریان، ارتقای کیفیت و عملکرد، رقابت عادلانه، انگیزه برای بهبود، رقابت در بازارهای جهانی، پیشرفت اقتصادی بررسی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان بانکی حاضر در نشست نظرات خود پیرامون چگونگی تامین نقدینگی و جذب سرمایه نقطه نظرات خود را ارایه دادند.

خوزستان با داشتن ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و دارا بودن صنایع مادر همچون نفت، گاز، پتروشیمی و گاز نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و تولید درآمد کشور ایفا می کند.

 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: