tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی اختلافی وقفی و منابع طبیعی استان بعد از حدود یک قرن، تثبیت مالکیت و صاحب سند ثبتی شد.

علی دهقانی بیان کرد: اجرای طرح حدنگاری و تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی، کشاورزی و وقفی از طریق صدور سند در سال‌های اخیر به صورت جدی از سوی دستگاه قضا دنبال شده است.

وی گفت: یک رکن مهم در امر وقف، جلوگیری از تزلزل مالکیت موقوفه است و تکلیف متولیان جلوگیری از تزلزل و تجاوز به املاک موقوفه است.

دهقانی ادامه داد: مهم‌ترین عمل در جهت جلوگیری از تزلزل در مالکیت موقوفه‌ها، تثبیت مالکیت آن‌ها از طریق مجاری قانونی است که در همین راستا و با همکاری و همراهی ادارات اوقاف استان و ثبت اسناد، املاک و پیگیری دادگستری استان اقدامات قابل توجهی حاصل شد.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: طی ۲ ماه اخیر نیز ۳۲۷ جلد سند مالکیت مربوط به ۴۷ هزار هکتار اراضی وقفی صادر شده که انتطار می‌رود تا پایان سال تمامی بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و هرآنچه در حوزه وقف قرار دارد، تثبیت مالکیت شده و برای آن سند مالکیت صادر شود.

وی گفت: از ۶ هزار مسجد و حسینیه موقوفه در استان ۷۳ درصد دارای سند تک برگ یا دفترچه‌ای دارند و در سال‌های اخیر ۴۱۸ رای به نفع موقوفات از سوی مراجع قضایی صادر شده است.

پنج هزار و ۴۶۸ موقوفه و ۱۵هزار رقبه (کوچکترین واحد شمارش املاک موقوفه ) و ۴۱۷ بقعه در این استان ثبت شده است.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: