tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت کامل اجرایی شوند و هیچ قصوری در این خصوص پذیرفته نیست.
علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امروز، ۳۰ آبان‌ ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: وقتی که در جلسه بحث می‌کنیم و قوانینی مصوب می‌شوند باید حتما به اجرا درآیند و همچنین اگر از سال‌های قبل قوانین مصوب و اجرا نشده وجود داشته باشد، باید به آن‌ها بپردازیم زیرا کار اصلی هر مسؤولی پیگیری است. به هر حال مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت کامل اجرایی شوند و هیچ قصوری در این خصوص پذیرفته نیست.

او با تاکید بر اینکه یادواره شهدای دستگاه‌ها را مدیران باید در دستور کار خود قرار دهند افزود: بسیج ادارات در این زمینه تلاش کند. همچنین ادارت می‌توانند این فرهنگ را با کمک مدیریت شکل دهند. زیرا نخست مدیر باید جلودار باشد که این یادواره‌ها شکل بگیرند.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که ستادهای بسیاری در خوزستان وجود دارند و با تاکید بر این‌که نیاز است ادغام شوند، افزود: ستادهای متعدد کارایی ندارند که بدترین کار در کشور ما این است که وقتی می‌خواهیم کاری صورت نگیرد چندین کمیته، ستاد یا کارگروه تشکیل می‌شود.

او با تاکید بر این‌که وقتی فرمانی صادر می‌شود همه موظف به اجرا هستند، گفت: اینکه ستاد یا کارگروه‌های متعددی شکل بگیرد و هر کس به تعبیر و به نفع خود رایی مصادره کند به هیچ وجه درست نیست.

حسینی‌محراب با بیان این‌که نامگذاری میادین به نام شهدای غریب کار بسیار مهمی است‌، افزود: مسؤولان ذی‌ربط در مراسم‌های مربوط به شهدا و بازدیدها و دیدارهای خودشان اصلا نباید کم بگذارند چرا که صندلی‌ها و مسؤولیت‌های مدیران امروزی متعلق به شهدا است که اگر بودند به ما نمی‌دادند. شهدا از همه جهت برتر، قوی‌تر و جلوتر هستند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مسیر و راهی را که شهدا تعیین کرده‌اند ادامه دهیم و در این زمینه کمترین کاری که می‌توان انجام داد این است که نیازها و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا را برطرف کنیم.

به خانواده‌های شهدا رسیدگی بیشتری شود

همچنین عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای خوزستان در اواخر سال جاری افزود: قبل از برگزاری کنگره شهدای استان، برگزاری پیش‌کنگره‌ها و پیش‌مراسم‌ها در شهرستان‌های مختلف استان باید پر رنگ شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان‌ها به‌ معنای واقعی پای کار نیستند. بنابراین نیاز است که تمام دستگاه‌ها به اندازه وسع و توان خود مراسم مرتبط را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: برای این‌که نقش کنگره‌ها پر رنگ شود بیش از ۲۰۰۰ یادواره قرار است که در مدارس استان برگزار شود تا بتوانیم به هر میزان ذهن دانش‌آموزان را به کنگره معطوف کنیم.

افرازه‌شهاوند با تاکید بر این‌که باید به مشکلات خانواده‌های شهدا رسیدگی و به آنها توجه بیشتری کرد، افزود: خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه است و خدماتی که در قانون تایید شده باید به این قشر ارایه شود.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: