tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تیم‌های ارزیاب این اداره کل در حال برآورد خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی در شهر بندر امام خمینی (ره) از توابع شهرستان ماهشهر هستند.

روح الله عمادی در حاشیه بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: از شب گذشته ارزیابی از مناطق درگیر آبگرفتگی این شهر به ویژه مناطق دستغیب و مقداد آغاز شده و به محض جمع‌آوری اطلاعات نهایی به استانداری خوزستان ارائه خواهد شد.

وی گفت: امروز بازدید از خانه‌های در حال ساخت مربوط به آبگرفتگی سال ۹۹ انجام شد که خوشبختانه با مهندسی اعمال شده در ساخت این واحدها، هیچگونه آبگرفتگی و خسارتی در این مناطق رخ نداده است.

عمادی ادامه داد: به دنبال آبگرفتگی سال ۹۹ و خسارت‌های زیاد وارد شده به منازل مردم، با حمایت دولت سه هزار واحد مسکونی در چهار شهرک رضوان، قدس،کوثر و فردوس این شهر در دستور کار ساخت قرار گرفت که یک‌هزار و ۲۰۰ واحد آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه ۲۰۰ خانوار در این واحدها ساکن شده‌اند اظهار کرد: همچنان تسهیلات ساخت خانه در این شهر برقرار است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام و ساخت خانه‌های ایمن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از مردم مناطقی که خانه‌های آن‌ها در هنگام بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شود درخواست داریم با استفاده از تسهیلات این دستگاه، نسبت به ساخت خانه‌های مطمئن اقدام کنند.

عمادی در زمینه علت آبگرفتگی خانه‌های بیشتر مناطق این شهر گفت: بیشتر خانه‌های شهر بندر امام خمینی (ره) هم سطح با زمین هستند و به همین دلیل آب وارد منازل می‌شود اما واحدهای مسکونی جدید در دست ساخت این مشکل را ندارند.

خسارت ناشی از آبگرفتگی بندر امام در حال ارزیابی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: به دلیل وجود کانال انتقال آب‌های سطحی در این شهر به مساحت ۹۰۰ متر بتنی و ۶۰۰ متر خاکی، بخش زیادی از روان آب‌ها از طریق این کانال خارج شده است.

وی تصریح کرد: انتهای کانال برای انتقال بهتر آب نیاز به لایروبی دارد که با استقرار تجهیزات لازم، آب‌های سطحی سریع‌تر تخلیه خواهند شد.

شهر بندر امام خمینی (ره) از توابع شهرستان ماهشهر در سال ۹۹ براثر بارش شدید باران، دچار آبگرفتگی گسترده شد و خانه‌های مردم به شدت آسیب دید.

با دستور مقام معظم رهبری ساخت خانه‌های جدید برای خانواده‌هایی که بر اثر ابگرفتگی دچار آسیب و ضرر شده بودند در دستور کار قرار گرفت.

روز گذشته نیز باردیگر بر دلیل بارش بیش از ۱۱۱ میلیمتر باران در این شهر اغلب مناطق آن دچار آبگرفتگی شده است.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، مدارس این شهر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به صورت غیرحضوری برگزار شدند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: