tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از رفع آبگرفتگی بیش از ۹۰ درصد معابر شهری اهواز خبر داد.

علی شمس با اشاره به جزییات عملیات تخلیه آبگرفتگی معابر شهر اهواز بیان کرد: در ساعات اولیه روز دوشنبه شدت بارندگی بسیار زیاد بود و منجر به آبگرفتگی در برخی از خیابان‌ها شد.

وی ادامه داد: به واسطه اجرای برخی اقدامات علاج بخش و همچنین پروژه های عمرانی شهری، حجم و گستردگی آبگرفتگی ها نسبت به گذشته کمتر بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با تاکید بر اینکه آبگرفتگی های شهر در بارندگی های بعدی با انجام برخی اقدامات عملیاتی و عمرانی روند کاهشی دارد گفت: این اقدامات برابر با طرح جامع دفع آب‌های سطحی است که بصورت مشترک از سوی شهرداری اهواز و همچنین آبفا در حال اجرا است.

وی به آبگرفتگی موجود اهواز در مناطق کیانشهر، سپیدار و خیابان "صداقت" اشاره کرد و افزود: این بخش از آبگرفتگی‌ها تا چند ساعت آینده به طور کامل رفع خواهد شد.

شمس با بیان اینکه اجرای خط لوله ۷۱۰ در رفع مشکل آبگرفتگی‌ منطقه کیانشهر کمک زیادی خواهد کرد گفت: همچنین آبگرفتگی منطقه "سپیدار" با فعالیت پیمانکار جدید تا یک ماه دیگر برطرف می‌شود. آبگرفتگی‌ها در خیابان صداقت اهواز نیز با اجرای طرح اصلی شبکه فاضلاب برطرف خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: اجرای طرح " ۱۸۰۰ جی آر پی" توسط شهرداری در کوی علوی موجب شد تا در بارندگی اخیر سرعت خروجی آب بسیار زیاد شود.

وی در خصوص ورود آب به منازل خیابان ادهم بیان کرد: منازل خیابان بسیار قدیمی و از سطح خیابان پایین تر هستند به همین دلیل، آب به حیاط برخی خانه ها وارد که بعد از هفت ساعت تخلیه کامل انجام شد.

شمس گفت: برای رفع مشکل آبگرفتکی در خیابان ادهم، باید از میدان جمهوری یک خط ۱۸۰۰ به سمت چهار راه آبادان و سپس نهج الابلاغه کشیده شود تا به کلکتور اصلی وصل شود که در این زمینه فرآیند اجرایی کار شروع شده است.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری جلوگیری از ورود آب به منازل شهروندان است افزود: برای اینکه آب به منازل نرود در یک طرح ضربتی، زیرگذر شریعتی را دپو آب کرده تا بخش زیادی از آبگرفتگی خیابان ادهم برطرف شود اگرچه در فضای مجازی به گونه دیگری مطرح شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: اجرای شبکه فاضلاب اهواز یک طرح سه ساله بوده که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امیدواریم با اجرای کامل این طرح مشکل آبگرفتگی ها برای همیشه برطرف شود.

گفتنی است بارش باران از بامداد روز دوشنبه در اهواز و دیگر نقاط خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: