tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۴
رییس کل دادگستری خوزستان:
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اقدامات پیشگیرانه از سرقت در شهرهای استان با بهبود زیرساخت‌های شهری باید انجام شود.

علی دهقانی در نشست پیشگیری از سرقت استان بیان کرد: افزایش روشنایی معابر و اماکن، افزایش گشت‌های پلیس، جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی فروشندگان و خریداران ضایعاتی‌ و حمایت صحیح از گشت‌های "رضویون" مانند تامین خودرو و سوخت برای کاهش سرقت در شهرها باید انجام شود.

وی گفت: مرخصی محکومان سرقت‌های به عنف، مسلحانه و مقرون به آزار (جرایم خشن)، تهدیدی برای جامعه است و با تقاضای مرخصی اینگونه محکومان موافقت نمی‌شود.

دهقانی ادامه داد: افزایش دوربین‌های نظارتی در شهر و محورهای کمربندی در کشف جرم بسیار کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن اشاره به اینکه دستگاه قضا با قاطعیت با سارقان برخورد خواهد کرد افزود: علاوه بر برخورد مقابله‌ای نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ناامن سازی محیط برای مجرمان از اقدامات پیشگیرانه است که دستگاه‌های اجرایی باید با عمل به تکالیف خود، به این موضوع ورود کنند.

صدور گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی در خوزستان

رییس کل دادگستری در نشست ساماندهی زندانیان گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان به منظور کسب درآمد پایدار از بسیاری مسائل امنیتی و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

دهقانی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج هزار و ۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و کشاورزی آموزش دیدند که پس از شرکت در آزمون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به رشد ۱۰۶ درصدی اشتغال به کار زندانیان با مهارت گفت: یک هزار و ۹۲۱ زندانی طی امسال در خوزستان با کسب مهارت وارد بازار کار و کسب درآمد شدند.

۵۰ اخلالگر امنیت و سارق در خوزستان شناسایی و بازداشت شدند.

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: