tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
یکی از هدفگذاری های مدیریت شهری اهواز در دو سال گذشته، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و در همین راستا اخیرا خبرهای خوبی از خرید اتوبوس و تاکسی شهری و انعقاد تفاهم نامه هایی در این زمینه منتشر شده است.

واقعیت این است که بدلیل مشکلات و کمبودهای انباشته کلانشهر اهواز در سالیان گذشته، شهروندان اهوازی از کمبود وسایل نقلیه عمومی رنج می برند. این موضوع ضمن آنکه تقاضای رفت و آمد درون شهری و استفاده از وسایل نقلیه شخصی را افزایش می دهد و باعث ایجاد ترافیک در ساعاتی از روز در برخی خیابانها می شود، به آلودگی هوا نیز دامن می زند.

سیاست درست شهردار اهواز برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی که مورد تحسین استاندار نیز قرار گرفته، نشان می دهد شهرداری بطور اصولی در تلاش برای رفع گره های زیست با کیفیت شهری در اهواز است و برخی از مشکلات و کمبودهایی که متاسفانه در ادوار مختلف کمتر مورد توجه بوده را هدف قرار داده است.

بنا به براوردها، به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد و اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

خرید  ۱۳۰ دستگاه اتوبوس، انعقاد قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی برای ۲۲۰ دستگاه شامل یکصد دستگاه اتوبوس دوطبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس معمولی نشان دهنده عزم جدی شهردار اهواز برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و رسیدن به میانگین کشوری است.

با تحقق این آمار، بخش زیادی از مشکلات شهروندان در مسیرهای مختلف شهر رفع خواهد شد رفت و آمد درون شهری مردم تسهیل می شود.

 

باید اذعان نمود که رفع کمبودها در این بخش، اقدامی اساسی و زیرساختی است و اگر در همه این سالها بجای هزینه های گزاف و بی سرانجام در بخش های مختلف بویژه مترو، خرید اتوبوس و تاکسی های شهری انجام می شد، امروز مشکلی بنام کمبود وسایل نقلیه عمومی در این کلانشهر وجود نداشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: