tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۹
سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تامین پمپ‌های کافی در ایستگاه‌های پمپاژ، دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی های شدید در شهر را سرعت می بخشد.

سید احمد موالی‌زاده بیان کرد: متاسفانه در اغلب ایستگاه‌های پمپاز شهرستان اهواز دستگاه پمپ به اندازه کافی موجود نیست و همین موضوع باعث شده که تخلیه آب‌های سطحی و روان ناشی از بارش باران در این شهر را با چالش‌هایی همراه کند.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای جمع‌آوری بهتر آب‌های سطحی اهواز در حال انجام است ادامه داد: به عنوان مثال اقدامات خوبی در ایستگاه پمپاژ باهنر انجام شده و ۱۵ دستگاه پمپ برای تخلیه آب‌های سطحی این منطقه به "نهر ماله" نصب شد اما هنوز این پمپ‌ها وارد مدار نشده‌اند

موالی‌زاده بر افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ اهواز با نصب پمپ‌های بیشتر به منظور دفع هر چه بهتر و بیشتر آب‌های سطحی تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به آبگرفتگی در برخی مناطق این شهر بیان کرد: میزان بارش باران در اهواز از بامداد امروز دوشنبه، بالا بوده که باعث ماندگاری آب در سطح زمین شد؛ به همین دلیل نیاز به زمان کافی برای خروج و تخلیه آب از طریق شبکه فاضلاب است.

بعد از آبگرفتگی گسترده در سال ۹۷ بر اثر بارش باران در اهواز و ضرر و زیانی که به مردم تحمیل شد با دستور مقام معظم رهبری پروژه توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب اهواز کلید خورد.

 

طی ۲ سال اخیر با اقداماتی که برای توسعه شبکه فاضلاب اهواز انجام شده میزان آبگرفتگی بعد از بارش باران در اهواز بسیار کاهش یافته اما همچنان در برخی نقاط شهر، چالش‌هایی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان از چند روز گذشته نسبت به فعالیت این سامانه بارشی در اهواز هشدار سطح نارنجی صادر کرد و مدارس خوزستان نیز روز دوشنبه با اعلام مدیریت بحران استان غیرحضوری شدند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: