tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه‌های اجرا شده برای ساماندهی آبگرفتگی‌ها گفت: وضعیت آبگرفتگی‌ها نسبت به سال گذشته بهتر و روند رو به بهبود بوده است اما انتظار می‌رود آبفا و شهرداری نقاط دچار آبگرفتگی در پی بارندگی اخیر که قابلیت اصلاح دارند را سریعتر اصلاح کنند.

سیاوش محمودی با اشاره به آبگرفتگی معابر در بارندگی اخیر اظهار کرد: در پی این شرایط، اظهارنظرهای مختلفی شد و برخی مسئولان نکاتی را گفتند؛ اظهارنظرها باید منصفانه و کارشناسی باشند. باید فرآیند اقدامات آبفا و شهرداری در خصوص دفع آب‌های سطحی و شبکه فاضلاب بررسی شود و ببینند فرآیندها مثبت هستند یا عقب‌گرد دارند.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده برای ساماندهی آبگرفتگی‌ها افزود: برخی می‌گویند چرا مجددا آبگرفتگی رخ داده است اما مگر قرار بود با اجرای این پروژه‌ها دچار آبگرفتگی نشویم؟ بنا بر اعلام مدیرعامل آبفای خوزستان تاکنون ۶۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده است بنابراین هنوز در بسیاری از محلات، اصلاح شبکه به صورت کامل انجام نشده است.

محمودی بیان کرد: هفتم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ جلسه شورای شهر اهواز برگزار و ۱۱ مورد در خصوص ساماندهی آبگرفتگی مصوب شد. در این جلسه، نقاط بحرانی منطقه به منطقه اهواز مشخص شد که شامل ۳۰ نقطه از جمله خیابان ادهم، خیابان‌های الحدید و رز در کیانشهر بودند که مسئول کار در این نقاط نیز مشخص است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در نقاطی که کار انجام شده مانند خیابان‌های رز، بلوار پاسداران، فرشید ۲، کوی فرهنگیان، اسفند و بلوار نخلستان در بهارستان کمترین آبگرفتگی رخ داده است در حالی که سال گذشته در این نقاط آبگرفتگی شدید بود و تخلیه آب در برخی نقاط ۴۸ ساعت طول می‌کشید.

وی عنوان کرد: در بارندگی اخیر در برخی از نقاط مانند کوی علوی و نهضت‌آباد آبگرفتگی رخ داد اما نه به شدت سال گذشته.

محمودی بیان کرد: صبح روز پنجشنبه (۲۵ آبان‌ماه) خط سه کیلومتری ۱۸۰۰ شهرداری اهواز با همکاری آبفا از ایستگاه الهادی تا رودخانه کارون برای دفع آب‌های سطحی وارد شبکه شد که فعلا موقتی وارد مدار فعالیت شده است و باید ایستگاه آن تکمیل شود تا به صورت کامل وارد شبکه شود. وارد مدار شدن این خط، به وضعیت محلات منطقه ۶ شهرداری اهواز بسیار کمک کرد.

وی با اشاره به وقوع آبگرفتگی در نقاط جدیدی در سطح شهر افزود: امسال در نقاطی مانند میدان خرداد، میدان جواد الائمه و ناصرخسرو مشکل داشتیم در حالی که سال‌های گذشته در این نقاط مشکلی نبود و به دلیل ریزش ناگهانی خطوط فاضلاب این اتفاق رخ داد.

محمودی گفت: خروجی آب مناطق یک، هشت و قسمتی از منطقه هفت به سمت ایستگاه پیچ وار می‌رود که یکی از مشکلات اصلی در این نقاط، خروجی به سمت پیچ وار است که پیش از این باید این خروجی تقویت می‌شد. البته کانال‌ها با بیشترین ظرفیت آب تخلیه می‌کردند اما وقتی خروجی نتواند آب را تخلیه کند عبور و تخلیه آب از مسیر زمان می‌برد.

وی عنوان کرد: وضعیت آبگرفتگی‌ها نسبت به سال گذشته بهتر و روند رو به بهبود بوده است اما انتظار می‌رود آبفا و شهرداری نقاط دچار آبگرفتگی در پی بارندگی اخیر که قابلیت اصلاح دارند را سریعتر اصلاح کنند. البته باید توجه شود که برخی نقاط قابل ترمیم به سرعت هستند و برخی نیاز به اصلاح شبکه دارند که کار زمانبری است.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: