tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۵
معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، صنعت نیشکر را ظرفیتی مهم در عرصه گردشگری برشمرد و خواستار برگزاری جشنواره ملی شکرستان در سطح فراملی شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جمال عامری‌نسب در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان با بیان این مطلب گفت، با توجه به هدف‌گذاری این جشنواره در توسعه گردشگری استان، انتظار می‌رود این رویداد در سال آینده با برگزاری در سطح فراملی، ظرفیت‌های خوزستان را بیش از پیش معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه‎ که خوزستان قابلیت مطرح شدن بیشتر در حوزه گردشگری را داراست، بیان کرد که گردشگری کشاورزی به یک اولویت کشوری تبدیل شده و امیدواریم با همت مجموعه توانمند نیشکر، استان خوزستان در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، در دو سال اخیر با برگزاری جشنواره ملی شکرستان، تحولات مثبتی در صنعت نیشکر رقم خورده و در کنار تولید و اشتغال، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ظرفیت گردشگری کشاورزی نیز فعال شده است.

عامری از نگاه ویژه دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فعال کردن گردشگری نیشکر قدردانی کرد و خواستار استمرار این روند و افزایش فعالیت‌ها در این حوزه شد.

وی در پایان اظهار کرد، خوزستان از ظرفیت‌های بسیار غنی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است و صنعت نیشکر می‌تواند به تقویت اقتصاد خانوارها به خصوص در مناطق روستایی همجوار طرح‌های نیشکری کمک بسیار زیادی کند.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذر ماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: