tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
سیدحمید حسینی
این روزهای خوزستان حال خوشی ندارد به هرکجا نگاهی می اندازیم شاهد ویرانی و فلاکت می باشیم گویی خوزستان گوشه ای از غزه و جنوب لبنان است.
تاکنون بودجه‌های کلانی به جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب اهواز اختصاص یافته، اما اینکه این اعتبارات چگونه هزینه شده، برای بسیاری جای سوال است.
جمع آوری آب‌های سطحی در خوزستان مسئله‌ای با اهمیت برای هزاران شهروند ساکن این استان است که با هر بارش باران حس شادی توام با ترس از آبگرفتگی معابر و منازل وجود آنان را در بر می‌گیرد.
کلانشهر اهواز، مرکز استان خوزستان و پنجمین شهر بزرگ ایران با جمعیتی بیش از یک میلیون تن، فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی بوده که با اندک بارش باران، سیل جاری شده و وارد شبکه فاضلاب می‌شود که حکایت آن نیز «مثنوی هفتاد من» است.
فاضلاب اهواز تاب آوری پایینی داشته و ظرفیت حجم زیادی از قطرات باران را ندارد، بنابراین؛ آب در نبود سامانه جمع آوری آب‌های سطحی به شکل گسترده‌ای در خیابان و معابر شهر تجمع یافته و به دنبال راهی برای خروج از این مخمصه می‌گردد که گویا دیواری کوتاه‌تر از خانه مردم نمی‌یابد.
تاکنون بودجه‌های کلانی برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز اختصاص یافته، اما همچنان نیز با هر بارش باران و همین که زمین لبی‌تر کند، خیابان‌های کلانشهر به تصرف آب در می‌آیند.
آقای استاندار بعداز معارفه تان در دیدار با خبرنگاران گفتم راست حسینی برای کار آمدید یا اینکه می خواهید چند صباحی در این استان سکنی گزینید و بروید…
در آن جلسه از معاونت عمرانی تان انتقاد نمودم و یادآور شدم که عملکردشان را بخواهید،بنده منتقد دولت رییسی هستم اما بودجه و اعتبارات کلانی را رهسپار خوزستان کردند این اعتبارات به کجا رفت،شما نظرسنجی در سطح اهواز و استان خوزستان برگزار کنید تا عمق نارضایتی را از معاون عمرانی استانداری،مدیرعامل آبفاخوزستان،شهردار اصفهانی اهواز را پی ببرید.
به راستی مدیرکل جدید بحران که در ولایت تان مسئول ستاد استقبال ایام نوروز بود و شاید در خواب نمی دید روزی مدیرکل بحران استانداری خوزستان شود بعد از باران چند دقیقه ای اهواز اعلام غافلگیری کرد،آیا جمعیت بیش از پنج میلیونی خوزستان چهار فرد متخصص در حوزه مدیریت بحران نداشت که از فرصت ها و آسیب های استان مطلع باشند.
آقای استاندار،سازمان هواشناسی از ابتدای هفته هشدار بارندگی در استان را داده بودچگونه مدیرانت غافلگیر شدند،آیا اخبار استان را دنبال می کنید صحبت های عضو شورای شهر اهواز در خصوص سوءاستفاده از اموال بیت المال در شهرداری را جویا شدید؟!
اخبار امروز آبفاخوزستان که گوش فلک را کر کرده و تیتر یک رسانه های بیگانه شده چطور؟
معاون عمرانی که می بایست هماهنگ کننده تشکیلات باشد ظاهرا بدنبال لابیگری در خیابان سپاه و سقراط می باشد و شهر اهواز به حال رها شده است.
آقای استاندار اگر قدرت برخورد با مدیران حوزه عمرانی را ندارید و نمی توانید جلوی پدرخوانده ها ایستادگی کنید به حرمت همسنگران شهید خوزستانی تان استعفای هر چند سوری دهید تا رئیس جمهور فکری بحال خوزستان کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: