tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۰
رییس پلیس راه خوزستان درخصوص رانندگی در هوای مه آلود هشدار داد و به رانندگان توصیه کرد درچنین شرایط آب و هوایی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به وقوع تصادفات متعدد در زمان وقوع مه‌آلودگی اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی امسال وقوع مه گرفتگی در استان نسبت به سال‌های قبل زودتر رخ می‌دهد از این رو ضرورت دارد رانندگان در این شرایط جوی نکاتی را مد نظر قرار دهند و رعایت کنند.

وی بر سالم بودن اجزای مختلف خودرو اعم از لاستیک‌ها، سیستم ترمز و لنت، برف پاکن‌ها، چراغ‌های نورپایین و مه‌شکن‌های جلو و عقب و... پیش از حرکت تاکید کرد و افزود: رانندگان از مواد شوینده در آبپاش شیشه‌شوی خودرو خود استفاده کنند تا شیشه‌ها به خوبی تمیز شود.

رییس پلیس راه خوزستان، رانندگی در مه را رانندگی با چشمان بسته عنوان کرد و گفت: رانندگان خود را برای رانندگی در هوای مه‌آلود آماده کنند زیرا در این شرایط میدان دید کافی ندارند.

وی افزود: نخستین کار برای اینکه در هوای مه‌آلود بتوان به شکل ایمن رانندگی کرد رعایت سرعت مطمئنه است تا راننده بتواند وسیله نقلیه را کنترل کند.

رحیمی ادامه داد: در هوای مه‌آلود سرعت خودرو نباید بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد چراکه سرعت فراتر از این میزان مخاطره آمیز است و راننده را به سمت خطر سوق می‌دهد.

وی رعایت فاصله طولی را عاملی مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی به ویژه در هوای مه‌آلود عنوان کرد و افزود: فاصله طولی با خودرو جلویی باید از ۲ ثانیه به پنج ثانیه افزایش داده شود زیرا فاصله بیشتر، قدرت واکنش راننده را در مواجهه با خطرات افزایش می‌دهد.

رییس پلیس راه خوزستان بیان کرد: اگر به هر دلیلی راننده قصد داشت وسیله نقلیه را متوقف کند الزاما باید در منتهی الیه سمت راست جاده حرکت کند و در مکانی که جایی که پارکینگ و رمپ دارد، توقف کند.

وی بیان کرد: در صورت وقوع تصادف در جاده مه‌آلود باید بلافاصله خودروهایی که در جاده قرار گرفته و سد راه ایجاده‌اند را از مسیر برداشت تا یک تصادف به تصادفی زنجیره‌ای تبدیل نشود و اگر شرایط جابجایی خودرو وجود ندارد در فاصله ۵۰ متری محل تصادف آتش روشن کنند و به رانندگان دیگر هشدار دهند.

رحیمی گفت: رانندگان حین رانندگی، خودروی خود را با خط کشی کنار جاده هماهنگ کنند و با گوشه چشم راست منتهی الیه سمت راست جاده و خط سفید را زیر نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: جاده‌های خوزستان اغلب ۲ طرفه هستند از این رو در شرایط مه آلود ریسک حادثه بسیار بالایی دارند.

رییس پلیس راه خوزستان از رانندگان خواست در زمان وقوع مه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و گفت: همه ارگان‌های امدادی در همه شهرستان ها در شرایط آب و هوایی مه آلود از ساعت پنج صبح در محورهای ارتباطی باید مستقر باشند همچنین تردد کامیون‌های دارای مواد خطرناک و سوختی در شب ممنوع و ابلاغ شده است.

رییس پلیس راه خوزستان به مصوبات شورای راهبری استان اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای سرویس کارگری و کارمندی هستند در شرایط آب وهوایی مه آلود باید ساعت کاری کارکنان خود را شناور و از تردد سرویس‌های کارگری و کارمند از پنج تا ۶:۳۰صبح اجتناب کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: پلیس راه ، مه ، هشدار
نام:
ایمیل:
* نظر: