tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵
رئیس اداره دامپزشکی اهواز از کشف و ضبط بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در یک سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی خبر داد.
سید مرتضی قریشی با اعلام این خبر گفت: اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی اداره دامپزشکی اهواز در بازدیدهای ادواری از مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی، از یک سردخانه  بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ منقضی را که منجمد شده بود را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی جزو رسالت‌های اصلی دامپزشکی است و تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: دامپزشکی نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه شامل سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بر عهده دارد و این مراکز به صورت مستمر توسط بازرسان دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهمترین اهداف مجموعه دامپزشکی به شمار می‌رود و در راستای انجام این وظیفه از شهروندان خواهشمندیم به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه، مراتب را از طریق شماره ۰۶۱۳۳۳۶۹۱۲۱ اطلاع دهند تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: