tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۲
مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان:
مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: عمده‌ترین تخلفات شناسایی و ثبت شده در بازرسی از مشاوران املاک استان، نصب نکردن نرخنامه و دریافت مبلغ کمیسیون بالاتر از تعرفه تعیین شده است.

 مهدی طیبی با اشاره به تشدید نظارت بر فعالیت مشاورات املاک در استان بیان کرد: در هفت ماهه امسال ۲۱۶ فقره پرونده تخلف از مشاوران املاک استان تشکیل و رسیدگی شده است.

وی افزود: مشاور املاک در صورت دریافت مبلغی بالاتر از کمیسیون مصوب تخلف کرده و علاوه بر برگشت حق شاکی، به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم و در بعضی موراد با استفاده از ظرفیت مصوبه سران قوا نسبت به پلمپ واحد اقدام می‌شود.

طیبی با تاکید بر اینکه مشاوران املاک ملزم به نصب نرخنامه مصوب در محل کسب و دید مشتری هستند ادامه داد: در برخی موارد متخلف با سوء استفاده از آگاهی نداشتن مشتری و نصب نکردن نرخنامه، مبالغ بالایی را از ۲ طرف دریافت می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد: شعب تعزیرات در راستای تشدید نظارت بر بازار مسکن و خدمات مشاوران املاک و با همکاری دستگاه‌های نظارتی، با متخلفان برابر ضوابط و مقررات برخورد قاطع و بازدارنده خواهد داشت.

هفت هزار و ۶۰۰ مشاور املاک در خوزستان وجود دارد که یک‌هزار و ۳۰۰ واحد بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

پیش از این معاون عمرانی استانداری خوزستان بر تشدید نظارت بر مشاوران املاک تاکید کرد و از انجام تخلفاتی از جمله ساخت و ساز غیر مجاز در برخی از این واحدها هشدار داد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: