tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۸
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بانوان با تنگنا مواجه هستیم و کمبود فضا داریم، گفت: با توجه به شرایط و ارزش‌های حاکم بر جامعه اسلامی باید امکانی برای فعالیت‌های بانوان آماده شود.
حجت‌الله زارع‌زاده در آبین بهسازی و بهره‌برداری از ۱۰ زمین ورزشی روباز، اظهار کرد: در ابتدای دوره ششم شورای ششم اهواز کمتر از تعداد انگشتان یک دست زمین‌های چمن روباز در سطح شهر برای استفاده شهروندان داشتیم. بنابراین کار در این زمینه در در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم در وهله نخست زمین‌های از دست رفته که با شیوع ویروس کرونا ته مانده امکانات آن‌ها هم سرقت شد، احیاء شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب در یک سال و نیم اخیر، ۳۰ زمین چمن روباز ورزشی برای بهره‌برداری آماده‌سازی شد. به طور متوسط هزینه اجرایی هر کدام از این زمین‌ها یک میلیارد تومان است و برای بهسازی و تکمیل مجموعه این ۱۰ زمینی که اخیرا که به بهره ‌رداری رسیده‌اند، حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: راهی طولانی پیش رو داریم و حداقل توقع ما این است که در همه محلات و مناطق شهر به ویژه در مناطق کم برخوردارتر شاهد توسعه و احداث زمین‌های چمن روباز و همچنین احداث مجموعه‌های سرپوشیده برای پرکردن اوقات فراغت بخش قابل توجهی از جمعیت یعنی بانوان باشیم.

زارع‌زاده عنوان کرد: امروز در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بانوان با تنگنا مواجه هستیم و کمبود فضا داریم. با توجه به شرایط و ارزش‌های حاکم بر جامعه اسلامی باید امکانی برای فعالیت‌های بانوان آماده شود.

وی افزود: این نوید را به شهروندان می‌دهیم که در یکی دو هفته آینده نخستین مجموعه ورزشی بانوان در منطقه هشت شهرداری اهواز را راه‌اندازی خواهیم کرد.

زارع‌زاده گفت: همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم که دو مجموعه سرپوشیده در شرق و دو مجموعه در غرب اهواز که عمده بهره‌برداری از این مجموعه‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بانوان است را فراهم کنیم و در یک بازه زمانی مناسب، این چهار مجموعه ورزشی به بهره‌برداری می‌رسند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: یکی دیگر از موضوعات در محلات بحث زمین‌های خاکی است که مورد علاقه بخش زیادی نوجوانان و جوانان است. تیم‌های ورزشی بااصالتی در محلات این شهر داریم که باید در جمع این عزیزان حضور پیدا کرد و مسابقات آن‌ها را تماشا کرد تا شور و شعف آن‌ها را دید و متوجه اهمیت احیای این زمین‌ها شویم. تا پایان امسال حداقل ۱۰ زمین خاکی بهسازی و بازسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه ما برای اینکه نوجوانان و جوانان بتوانند اوقات فراغت را در محیط‌های امن بگذرانند مسئول هستیم، افزود: اگر این زمین‌های ورزشی و امکانات حداقلی در این محلات قدیمی وجود نداشته باشند و نوجوانان نتوانند اوقات فراغت خود را در چنین محیطی سر کنند، آسیب‌های اجتماعی متعددی پیراموان نوجونان و جوانان ایجاد می‌شود و خسارت مادی و معنوی وارد می‌کند.

زارع‌زاده گفت: بنابراین بهتر است به این موضوعات مهم توجه کنیم و در اجرا اراده داشته باشیم تا این امکانات در محلات به ویژه در محلات کم برخوردار فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: