tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
نایب رئیس شورا:
نایب رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر برخورد با موارد تخلف از سوی اعضای شورا، گفت: اگر تخلفی در سیستم شهرداری توسط نیروی جزء شهرداری رخ دهد باید با آن برخورد شود اما اگر مسئولان بزرگ این شهر تخلف کنند نباید با آن‌ها برخورد شود؟

عبدالزهرا سنواتی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای علنی شهر اهواز که امروز (۲۲ ‌آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته برخی از دوستان از جمله آقای محمودی رئیس سابق شورای شهر اهواز و آقای زارع‌زاده، مواردی را مطرح کردند و گفتند باید مردم بدانند و من هم نکاتی در این مورد مطرح می‌کنم و مردم باید بدانند.

وی با بیان اینکه بحث تخلفات برخی اعضای شورا را بیان می‌کنم، افزود: کسانی که می‌خواهند مدیریت کنند باید منظم‌ترین افراد باشند تا نظم را برقرار کنند و مسئولیت‌پذیرترین افراد باشند تا بتوانند مسئولیت‌پذیری را به سیستم خود انتقال دهند. به نکاتی اشاره می‌کنم که اگر توسط فرد یا شهروندی رخ دهد، دستگاه‌های نظارتی چه برخوردی با این فرد انجام می‌دهند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: یک عضو شورا در دو سال گذشته خودرویی در اختیار داشت که بیش از ۲۰۰ مورد تخلف رانندگی داشته است و بخشی از این تخلفات در مسیر اهواز - قم و مشهد بوده است و این مدارک مستند هستند. بخشی از این تخلفات که در اهواز رخ داده است به گونه‌ای بوده که افراد بی‌نظم هم این تخلفات را انجام نمی‌دهند و تخلفاتی مانند سد معبر داشته است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی به ویژه هیات حل اختلاف استانداری خوزستان باید به این قضیه ورود و این ۲۰۰ مورد تخلف را تحلیل کنند. این تخلفات در مسیر اهواز - قم رخ داده، یعنی وی دائم‌السفر بوده است و این مساله باید موجب سلب عضویت نامبرده شود. از تحلیل این تخلف‌ها و گزارش‌ها موارد بسیار زیادی به دست می‌آید که قابل ارائه هستند.

سنواتی عنوان کرد: تخلف بعدی وی این بوده است که خودروی سوزوکی منطقه ۵ شهرداری اهواز را برای مأموریت به شیراز اعزام می‌کنند اما سر از اراک در می‌آورد و تصادف می‌کند و بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به شهرداری هزینه وارد می‌کند. چرا دستگاه‌های نظارتی به این مساله ورود نمی‌کنند؟ مردم و دستگاه‌های نظارتی باید این موارد را بدانند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: نخست اینکه چرا این خودرو بیمه نبوده است؟ اگر این خودرو متعلق به شهرداری منطقه ۵ بوده چرا در اختیار نامبرده بوده است؟ اگر مأموریت شیراز بوده چرا از سر از قم درمی‌آورد و در اراک تصادف می‌کند. چرا هزینه آن را باید شهرداری پرداخت کند؟ همه مستندات را در دست داریم و مطمئناً در اختیار دستگاه‌ نظارتی قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: همچنین در مورد تخلفات استخدامی و تبدیل وضعیت، به دلیل این که نمی‌خواهم اسامی برخی از افراد را عنوان کنم تا اسم‌ این افراد در فضاهای عمومی و مجازی کشیده نشود، از آوردن این اسامی معذور هستم. زمانی که نامبرده در سازمان آرامستان‌ها فعالیت می‌کرد اهالی محترم و مظلوم خروسی برای استخدام مراجعه می‌کردند و وی می‌گفت امکان استخدام نداریم اما خواهر خانم و برادر خانم وی در همان وقت استخدام و سال گذشته تبدیل وضعیت شدند. این در حالی است که تعداد زیادی از نیروهای شهرداری در طول سال‌های گذشته با سوابق ۲۰ سال و یا حتی بیشتر هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

سنواتی گفت: آیا این استفاده از رانت نیست؟ اگر تخلفی در سیستم شهرداری توسط نیروی جزء شهرداری رخ دهد باید با آن برخورد شود اما اگر مسئولان بزرگ این شهر تخلف کنند نباید با آن‌ها برخورد شود؟

وی افزود: هیات رسیدگی به تخلفات استانداری خوزستان باید به این موارد رسیدگی کند. چه دلیلی دارد که بیش از شش هفت ماه است که به تخلفات این آقا رسیدگی نمی‌کنند. چه کسانی مانع طرح و بررسی پرونده وی هستند؟

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: این عضو شورا در جلسه گذشته عنوان کرد که اختلافی بین هیات رئیسه وجود دارد؛ اختلاف چیزی طبیعی است و موجب تضارب آراء می‌شود و ما را به پویایی می‌رساند و قانون فصل‌الخطاب است.

وی بیان کرد: دیگر اعضای شورا هم تریبون را در دست دارند و اگر بنده و دیگر مسئولان تخلفاتی کرده‌ایم، می‌توانند بیان کنند. هفته بعد در خصوص تعارض منافع و مصوبه‌ای که در شورای پنجم در این خصوص داشتیم صحبت خواهم کرد.

 عضو یاد شده شورای شهر اهواز نیز در ادامه در پاسخ به صحبت‌های سنواتی گفت: راننده تحویل بنده نبوده است. اجازه ندهید این مسائل در صحن علنی شورا مطرح شود و حتماً مستندات را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهید.

وی بیان کرد: رابطه شما با پیمانکار منطقه ۸ و زمین‌های "مهرشهر" را نیز بگویید تا مردم بدانند. نمی‌توانید موضوعی را از دستور کار خارج کنید و برای این کار، رای شورای شهر نیاز است.

حجت‌الله زارع‌زاده دیگر عضو شورای شهر نیز خطاب به سنواتی گفت: شما از قانون حرف نزنید، شما راجع به زمین‌های "مهرشهر" توضیح دهید.

وی با اشاره به درخواست سنواتی برای خارج کردن یک موضوع از دستور کار جلسه شورا، افزود: تخلف مگر روشن‌تر از اینکه بگویید موضوع را از دستور کار خارج کنید، اینجا مگر کجاست؟ اینجا شورای شهر است. حتما این موارد را به شوراهای حل اختلاف گزارش می‌دهیم. مگر برای این کار منتظر می‌مانیم؟ اجازه نمی‌دهم ادامه صحبت‌ها را داشته باشد زیرا برخلاف قانون صحبت می‌کنید.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: