tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
رئیس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بر اساس قانون، داوطلبان چهار روز مهلت دارند تا با مراجعه به درگاه وزارت کشور اعتراض خود را درج کنند.

عبدالله افرازه شهاوند در نشست ستاد انتخابات خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان در مجموع به ۸۷۶ نفر رسید.

وی گفت: همچنین شمار داوطلبانی که صلاحیت آنها از سوی هیات اجرایی تایید نشده ۳۰۸ نفر معادل ۲۲ درصد و داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده ۱۸۵ نفر معادل ۱۴ درصد است.

صلاحیت پنج نماینده فعلی خوزستان تایید نشد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه به واسطه وجود فرصت اعتراض و همچنین ادامه بررسی مدارک داوطلبان در هیات نظارت و همچنین شورای نگهبان، احتمال تغییر آمار افراد تایید صلاحیت شده وجود دارد ادامه داد: در مرحله بررسی هیات اجرایی، صلاحیت پنج نماینده فعلی استان در مجلس، از مجموع ۱۸ نماینده توسط هیات اجرایی انتخابات تایید نشده است. همچنین از مجموع نمایندگان ادوار گذشته استان، صلاحیت ۹ نفر تایید نشده است.

وی تاکید کرد: در مراحل بعدی موضوعات مربوط به صلاحیت داوطلبان، توسط هیات نظارت استان بررسی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون داوطلبان چهار روز مهلت دارند تا با مراجعه به درگاه وزارت کشور اعتراض خود را درج کنند؛ همچنین داوطلبان می‌توانند دلایل عدم تایید و احراز خود را از هیات اجرایی حوزه انتخابیه مطالبه کنند.

شهاوند گفت: هیات نظارت استان، ۵۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت داوطلبان را بررسی و نتایج نهایی را به آنها اعلام کند.

وی افزود: هیات‌های اجرایی و فرمانداران برای تسهیل در روند انتخابات، نسبت به ساماندهی شعب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. همچنین تمامی شعب استان باید به سیستم متمرکز انتخابات متصل باشند.

تلاش برای رفع نواقص

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در بحث فیبر نوری و پوشش اینترنتی جلسات مختلفی انجام شده و تلاش می‌کنیم نواقص کار رفع شود.

، وی در ادامه به آموزش تمامی کاربران انتخابات تاکید کرد و افزود: تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی برای فرمانداران، بخشداران و معاونان سیاسی فرمانداری‌ها برگزار شده و در ادامه نیز دوره‌های آموزشی برای هیات‌های اجرایی و مسئولان شعب برگزار خواهیم کرد.

همچنین خوزستان در قالب ۱۴ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و ۶ نماینده از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز می شود.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: