tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیشرفت بیش از ۶۱ درصدی طرح فاضلاب اهواز گفت: تا به امروز بیش از ۱۶۵ کیلومتر خطوط اصلی شبکه و حدود ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی در طرح فاضلاب اهواز اجرا شده است.

محمدرضا کرمی نژاد در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع اصلاح شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با تزریق اعتبارات خوبی که از سوی دولت برای تکمیل و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز انجام شده، پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب از ۶۱ درصد فراتر رفته و یکی از دلایل آن همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با ۷ گروه پیمانکاری قوی و مجهز است.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که در بحث اجرای میکروتونلینگ صورت گرفته، تا به امروز بیش از ۱۶۵ کیلومتر خطوط اصلی شبکه و حدود ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی در طرح فاضلاب اهواز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر توسط ۳ دستگاه بومی‌سازی شده میکروتونل، کار اجرای خطوط شبکه در شرق و غرب رودخانه در حال انجام است و این عملیات توسط این دستگاه‌های ساخته شده در داخل کشور با سرعت مطلوبی در حال پیشروی است.

کرمی نژاد عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در انجام کارهای علاج بخشی فاضلاب اهواز، شناسایی و اصلاح نقاط ریزشی است زیرا در برخی از نقاط لوله‌ها قدیمی و بتنی بودند و گازهای متساعد شده در زیر زمین سبب تخریب لوله‌ها شده بود و به همین دلیل با کمترین بارش و فشار، ریزش می‌کردند و با پس‌زدگی فاضلاب، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: در این زمینه بیش از ۱۲۰ کیلومتر از خطوط فاضلاب اهواز ریزشی بود و تاکنون مشکل ۱۱۱ کیلومتر از این نقاط حل شده و عملیات حذف باقی این نقاط ریزشی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص آمادگی در مقابل بارش‌های امسال گفت: امسال همه تابلو برق‌ها همانند سال گذشته به روزرسانی شده‌اند و تعویض و نوسازی فیوزها، کابل‌ها و کنداکتورها انجام شده است و با توجه به پیش بینی بارش‌های سنگین، در آمادگی کامل قرار داریم.

کرمی نژاد گفت: همچنین حدود ۱۰۰ دستگاه پمپ در انبارها برای استفاده در مواقع اضطراری وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آبفا ، فاضلاب ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر: