tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم کمک دانشگاه‌ها در امور پدافند غیر عامل، گفت: پتروشیمی، فولاد، پالایشگاه‌ها، مناطق نفت‌خیز و پروژه‌های جدید همه نیاز به برنامه و نقشه پدافند غیرعامل دارند.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در شورای هماهنگی پدافند غیرعامل که امروز (۲۱ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت استان خوزستان به دلیل وجود مناطق نفت‌خیز جنوب، پتروشیمی‌ها، صنعت فولاد و کارخانه‌های بزرگ و سرمایه انسانی در شرکت‌های نرم افزاری و دانشگاه‌ها، مدنظر است.

وی افزود: تاکید بر امنیت صنعت است و باید دانشگاه‌های استان خوزستان در ارتباط با امنیت صنعتی فعالیت داشته باشند تا طراحی حفاظتی مقابل آسیب‌ها و تهدیداتی از جمله نفوذ، هک‌ و خطرات ناشی از سیل و زلزله و هجوم دشمن برای صنایع استان  انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: همه سرمایه ما باید در برابر این‌ها، برنامه عملیاتی حفاظتی و ضد نفوذ داشته باشند.

وی افزود: طبعا بخش امنیت صنعتی که شرکت‌های فعالی در استان خوزستان هستند می‌توانند به بخش صنعت کمک کنند. در این خصوص، برای مقابله و دفاع و آموزش پرسنل می‌توانند کمک کنند.

حسینی‌محراب گفت: در جلسه امروز تاکید شد که شرکت‌های امین برای امنیت در صنایع و سایر بخش‌ها شناسایی شوند و در آزمون‌های پدافند شرکت کنند و از سازمان پدافند غیر عامل مجوز بگیرند و بعد از شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات، برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: مربیان پدافند غیر عامل نیز باید کارکنان صنایع را آموزش دهند. توصیه بر این بود که مربیان شناسایی و به کارگیری شوند. امیدواریم این مورد در استان خوزستان عملیاتی شود که هم‌ می‌تواند منجر به اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده شود و هم مانع تهدیدات دشمن و نفوذی‌ها شوند.

وی ادامه داد: خداوند نقاط حساس بدن و قوه عاقله انسان از جمله مغز و چشم‌ و قلب را در محفظه‌هایی قرار داده تا دچار آسیب نشوند. اهمیت دستگاه‌های خدماتی صنعتی نیز این گونه است و حتما باید در پوششی قرار بگیرند که دشمن نتواند به آن دسترسی داشته  باشد. مهم‌، شناخت آسیب‌ها است. در این خصوص، راهکارها می‌توانند تهاجمی و پدافندی باشند. 

استاندار خوزستان گفت: در گذشته، کشور عراق تصمیمی گرفته بود که هسته‌ای شود و قراردادهایی بسته بود و دانشمندان عراقی را تربیت کرد. همچنین از دانشمندان مصری استفاده کردند اما اسراییلی‌ها نیز شروع به کار کردن روی عراقی‌ها کردند و بخشی از مسئولان عراقی را در اروپا به دام انداختند. همچنین یک شرکت فرانسوی قرار بود رآکتور مورد نیاز آن‌ها را بسازد. زمانی که می‌خواستند رآکتور را نصب کنند، رژیم صهیونیستی عملیاتی در یکی از بنادر فرانسه انجام داد. تیم عملیات ویژه اسراییلی وارد کارگاه شدند و بمب‌هایی را روی رآکتور کار گذاشتند و چند دقیقه بعد کل کارگاه منفجر شد.

وی بیان کرد: در آن زمان صدام بیشتر ناراحت شد و قرارداد بالاتری بست و مجددا رآکتور سفارش داد اما اسراییلی‌ها وقتی متوجه شدند دیگر نمی‌توانند کاری کنند، هشت هواپیمای صهیونیستی تاسیسات را از بین برد؛ چه تهاجمی، چه نفوذی. دشمن همیشه دنبال این است که تاسیسات حساس کشور را به ویژه در استان خوزستان که همه چیز جز نیروی هسته‌ای دارد را مورد هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: پتروشیمی، فولاد، پالایشگاه‌ها، مناطق نفت‌خیز و پروژه‌های جدید همه نیاز به برنامه و نقشه پدافند غیرعامل دارند.

حسینی‌محراب گفت: مسأله شیمیایی را باید جدی بگیریم؛ نفت و پتروشیمی و علوم پزشکی این مسأله را جدی بگیرند. دشمن خلأهای ما را می‌شناسد و در زمان خطر و درگیر شدن، از آن‌ها استفاده می‌کند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: