tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۸
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

دکتر محمدرضا رضایی اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و چهارصد هزار نفر در روستاها و ۶۰۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه همگانی (پنج دهک اول) بوده که حق بیمه‌ آنها از سمت دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت و بقیه افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان در قالب کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند.

۲۳۵ مرکز سلامت در روستاهای استان خوزستان

سرپرست ادره کل بیمه سلامت خوزستان از وجود ۲۳۵ مرکز سلامت در روستاهای استان خبر داد و گفت: این مراکز شامل پزشک، ماما و پرستار بوده و در برخی از روستاهای با جمعیت بالا خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در روستاهای استان به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک، هفت هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک حضور داشته و به مردم خدمت رسانی می‌کند همچنین به زودی در روستاهای استان یک کارشناس تغذیه و روانشناسی حضور خواهد داشت.

رضایی به فعالیت ۴۸۰ پزشک در مراکز سلامت روستایی استان اشاره کرد و گفت: مراکز سلامت در برخی از روستاها که جمعیت بالایی دارند به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

نیمی از جمعیت خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

ارائه خدمات رایگان از سوی بیمه سلامت به پنج دهک اول

وی افزود: به دلیل نبود پزشک و دندانپزشک در برخی از روستاهای استان، در ارائه خدمت به مردم با مشکل مواجه هستیم همچنین خدمات دندانپزشکی تنها در حد ویزیت و جرمگیری انجام می‌شود در حالی که سرانه دندانپزشک را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کنیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: در استان خوزستان با ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی، بیش از ۷۰۰ پزشک، ۶۵۰ داروخانه، ۱۰۰ درمانگاه، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد و ۵۳ بیمارستان قرارداد بیمه‌ای داریم.

رسیدگی به شکایات و سوالات بیمه‌شدگان از طریق سامانه ۱۶۶۶

وی ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت به پنج دهک اول را رایگان عنوان کرد و گفت: سرانه حق بیمه سلامت در سال ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بوده که دهک‌های ۶، هفت، هشت و ۹ به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند.

رضایی در پایان به سامانه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند شکایات، سوالات و ابهامات خود را با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

گفتنی است استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، جزو استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: