tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم پرهیز از حضور در محیط باز در شرایط آلودگی هوا، گفت: به دلیل بالا بودن ‌آلاینده‌ها احتمال دارد افرادی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا نیستند نیز در صورت حضور در محیط، در دراز مدت به بیماری‌های تنفسی مبتلا شوند بنابراین باید از فعالیت زیاد در فضای باز پرهیز شود.

دکتر محمدحسین سرمست با اشاره به آلودگی شدید هوای اهواز و چند شهر خوزستان اظهار کرد: در پی آلودگی هوای اهواز و چند شهر دیگر خوزستان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وضعیت اضطرار را اعلام کرد و جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد تا با همکاران مجموعه عمرانی استانداری و حفاظت محیط زیست، بهبود شرایط فعلی پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: آنچه مربوط به معاونت بهداشت است این است که علاوه بر اعلام وضعیت اضطرار، توصیه‌های بهداشتی ضروری را به مردم ارائه دهد. در این شرایط بهترین توصیه این است که فعالیت‌های غیرضروری و ورزشی کاهش یابد و مردم در محیط خانه قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توصیه می‌شود که مردم از حضور در محیط آلوده و یا فعالیت زیاد در این محیط پرهیز کنند زیرا در صورت حضور یا فعالیت زیاد در این محیط ممکن است بیماری افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تشدید شود. به دلیل بالا بودن ‌آلاینده‌ها  احتمال دارد افرادی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا نیستند نیز در صورت حضور در محیط، در دراز مدت به بیماری‌های تنفسی مبتلا شوند بنابراین باید از فعالیت زیاد در فضای باز پرهیز شود.  

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: