tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
پوشش ۹۰ درصدی خدمات درمانی ناباروری به همت دولت سیزدهم و افزایش توان مالی زوج‌ها برای درمان ناباروری از دستاوردهای مهم این دولت به شمار می‌رود.

توسعه خدمات ناباروری از برنامه‌های مهم و اجرایی دولت سیزدهم بوده که در استان خوزستان به خوبی اجرایی شده و خدمات درمانی مناسبی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود.

پیش از این اعتبارات درمان ناباروری در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت، اما اکنون با محقق شدن بیمه درمان ناباروری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد متولی انجام این کار مشخص شده است و هزینه‌های درمان نازایی را می‌پردازد به گونه‌ای که ۹۰ درصد از هزینه‌های لازم برای فرزنددار شدن، از دوش مردم برداشته شد و به بیمه محول شده است.

در این طرح سازمان بیمه سلامت مکلف است براساس تکالیف قانونی از زوج‌های نابارور با هدف اجرای سیاست‌های جمعیتی حمایت کند.

دکتر محمدرضا رضایی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: با توجه به طرح جوانی جمعیت و سیاست‌های دولت سیزدهم در خصوص حمایت از زوج های نابارور، تمام ماداران باردار و کودکان زیر پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از تمام خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند افزود: در راستای ابلاغ قانون جوانی جمعیت، زمینه پرداخت هزینه خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در دولت سیزدهم فراهم شده است.

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور از دستاوردهای دولت سیزدهم است

خدمت رسانی به یک هزار و ۴۰۰ زوج نابارور خوزستانی در دولت سیزدهم

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان گفت: یک هزار و ۴۰۰ زوج نابارور در دولت سیزدهم از خدمات بیمه سلامت استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: هزینه خدمات در مراکز دولتی، تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و در مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی با ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی محاسبه می‌شود.

وی افزود: زوج‌های نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری، جهت دریافت خدمات توسط کارشناس اداره‌کل بیمه سلامت نشان‌دار شده و از خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو بهره‌مند می‌شوند.

هشت مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت خدمات ناباروری ارائه می‌دهند

رضایی گفت: سال گذشته تنها ۲ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت خدمات ناباروری در استان ارائه می‌دادند اما اکنون بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و آریا اهواز، بیمارستان گنجویان دزفول، مرکز جهاد دانشگاهی اهواز، مرکز درمان مهزیار اهواز و سه مرکز در شهرستان‌های آبادان، بهبهان و ایذه این خدمت را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام موسساتی که در حوزه ناباروری فعالیت می‌کنند باید با بیمه سلامت همکاری کنند افزود: برخی از زوج‌ها با وجود داشتن یک بچه برای مدتی بچه‌دار نمی‌شوند که این افراد هم می‌توانند خدمات ناباروری دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان گفت: بیمه سلامت هزینه‌های درمان را به‌ صورت مستقیم به مراکز طرف قرار داد پرداخت کرده که اقدام مهمی در راستای جوانی و رشد جمعیت است.

بر اساس این گزارش جمعیت استان خوزستان بیش از پنج میلیون نفر بوده که نیمی از آنها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: