tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
استاندار خوزستان با اشاره به ارتباط مستقیم استاندارد با سلامت مردم گفت: آزمایشگاه‌های این دستگاه باید نگاه سختگیرانه برای حفظ سلامت و امنیت مردم داشته باشند.

علی اکبر حسینی محراب در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد در محل گیت بوستان اهواز بیان کرد: آزمایشگاه‌های استاندارد باید با حساسیت و دقت عمل کنند تا هیچ متخلفی امکان وارد کردن آسیب به جامعه و سلامت مردم را نداشته باشد.

وی گفت: نحوه عملکرد و پاسخ آزمایشگاه‌های استاندارد در دستگاه قضا نیز به عنوان یک سند برای برخورد با متخلفان بسیار اثر گذار است.

حسینی محراب با بیان اینکه یک جریان جدی به منظور رعایت قوانین استاندارد برای حفظ سلامت مردم در کشور ایجاد شده گفت: کوتاهی در این موضوع غیر قابل بخشش و جرم افرادی که با هر اقدامی جان‌ مردم را به خطر می‌اندازند بخشودنی نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای اجرای عدالت و تامین سلامت در جامعه باید قوانین استاندارد را به درستی اعمال کرد، متاسفانه عدم توجه به این قوانین در کشورهای جهان سوم به دلیل وجود شرکت‌های مافیایی وجود دارد.

وی گفت: قوانین استاندارد باید سختگیرانه باشد اما در کنار آن ایجاد ارتباط خوب بین این سازمان ، مردم و تولیدکنندگان و آگاهی بخشی در اجرای قوانین استاندارد اثر گذار است.

حسینی محراب ادامه داد: متاسفانه تبلیغ منفی و دروغ در خصوص کالاهای ایرانی از سوی برخی کشورها مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده، استاندارد به عنوان یک نهاد بین المللی می‌تواند در این مسیر به تولیدکنندگان و بازرگانان کمک کند.

ضرورت رفع محدودیت‌های خرید و فروش کالاهای ته لنجی در آبادان و خرمشهر

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این آیین بیان کرد: محدودیت خرید و فروش ‌کالاهای ته‌لنجی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای بهبود معیشت مردم این مناطق باید برداشته شود.

آیت الله محسن حیدری افزود: در گذشته به واسطه تجارت کالای ته‌لنجی زندگی مردم رونق داشت اما بعد از جنگ تحمیلی و ممنوع شدن ورود این کالا شرایط اقتصادی مردم این مناطق نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی گفت: دولت مقررات و سیاستی را تعریف کند تا دوباره همچون گذشته معیشت مردم این ‌۲ شهرستان به واسطه خرید و فروش کالای ته‌لنجی بهبود یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر نصف هزینه های مصرفی در منطقه آزاد اروند صرف کمک به تجارت مردم این ۲ شهرستان شود وضعیت اقتصادی آبادان و خرمشهر بهبود می‌یابد.

آیت الله حیدری با تاکید بر تولید کالای با کیفیت و استاندارد افزود: وجدان کاری اساس رعایت کیفیت و مرغوبیت کالا است و در کنار اشاعه فرهنگ خرید کالای ایرانی باید کیفیت این کالاها را نیز ارتقاء داد .

در پایان این آیین از تولیدکنندگان نمونه در رعایت قوانین استاندارد و فعالان این حوزه نیز تجلیل شد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: