tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد در استان برای نیروهای مسلح آغاز شده است، گفت: در برنامه داریم تا پایان ماه جاری تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۲ هزار مسکن برای نیروهای مسلح استان انجام شود.
مسعود بیات‌منش در نشست شورای مسکن خوزستان با بیان اینکه براساس تکلیف مشخص شده تا پایان دولت باید تکلیف مسکن مهر استان مشخص شود، اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در استان داریم که ۱۵ هزار واحد در شهرها و ۵ هزار واحد نیز در شهرهای جدید قرار دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده آماده‌سازی کل این سایت‌ها تامین اعتبار شده و ۷۰ درصد این سایت‌ها در دست پیمانکار است و برآوردهای باقی مانده این سایت‌ها نیز انجام شده و در دست مناقصه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سایت‌های مسکن مهر با سرعت‌های مختلفی در دست اجرا هستند و این آمادگی را داریم تا با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل صندوق ملی مسکن، این سایت‌ها را تا پایان سال بعد آماده‌سازی کنیم.

بیات منش عنوان کرد: آماده سازی سایت‌های مسکن مهر باعث جذب متقاضی می‌شود و انگیزه‌ای را در این زمینه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا مشکل نبود متقاضی را حل و به مشارکت در ساخت مسکن‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به روند تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خوزستان، افزود: برای تامین زمین در شهرهای کوچک خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن با مدلی که توسط وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است تقریبا مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه سهمیه استان برای کل رده‌های نیروهای مسلح ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی است، گفت: تاکنون ساخت حدود ۳ هزار واحد در استان آغاز شده است و برنامه داریم تا پایان این ماه تامین زمین مورد نیاز برای ساخت این ۱۲ هزار مسکن انجام شود.

بیات منش عنوان کرد: همچنین برای صنعت شهرها در خوزستان ساخت ۱۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است و در این راستا زمین موردنیاز ساخت واحدهای فولاد اکسین و گروه ملی فولاد تامین شده است. همچنین زمین مورد نیاز برای پالایشگاه بید بلند بهبهان در حال نهایی شدن است. برای پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر نیز زمین تامین شده است و برای هلدینگ خلیج فارس در برنامه داریم تا با توجه به تقاضایی که وجود دارد زمین تامین کنیم.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: