tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ناترازی در توزیع معلم و مهاجرت از استان را از دلایل اصلی کمبود نیرو عنوان کرد.
مسعود حمیدی‌نژاد در گردهمایی بزرگ نومعلمان آزمون استخدامی ماده ۲۸ کلان شهر اهواز، اظهار کرد: آمار جذب معلم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در بخش‌های مختلف استان خوزستان، متفاوت است. بیش از ۴ هزار سهمیه جذب نیرو از ماده ۲۸  داشتیم که البته متاسفانه تعداد زیادی از این میزان و حدود یک سوم سهمیه، نتوانستند نمره لازم را در آزمون کسب کنند.

وی افزود: بنابراین از تکمیل ظرفیت استفاده کردیم و از این طریق، بیش از ۲۰۰ معلم وارد مدارس شدند. ارزیابی  پرونده حدود ۲۷۰ نفر دیگر نیز آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دلایل کمبود نیرو در استان، گفت: دلیل اول، مهاجرت است که از استان خوزستان هر ساله اتفاق می افتد که در این یکی دو سال سعی کردیم تا حدود زیادی آن را کنترل کنیم. همچنین به دلیل ناترازی توزیع معلم در استان، در برخی شهرستان‌ها کمبود معلم وحود دارد.

وی افزود: البته در برخی شهرستان‌ها مانند ایذه و بهبهان و نیز در برخی مقاطع تحصیلی مازاد معلم داریم.

حمیدی‌نژاد گفت: این ناترازی به دلیل ناهماهنگی در گذشته وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

وی بیان کرد: اهتمام وزارت پرداخت  ویژه به استان خوزستان است. امیدواریم حداکثر تا سال ۱۴۰۴ اعلام کنیم که به هیچ وجه کمبود معلم نداریم و این برنامه در حال پیگیری است.

حمیدی‌نژاد یادآور شد: انتظار داریم  همکاران و نومعلمانی که به مجموعه اضافه می‌شوند و امروز جشن ورود آن‌ها در حال برگزاری است، مانند معلمان خودشان رفتار کنند و نسل آینده را تربیت کنند.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: