tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: جهت‌دهی صنایع کوچک و متوسط استان به سمت تشکیل خوشه‌ صنعتی یکی از راهکارهای اساسی توسعه پایدار اقتصادی است.

محمد راضی جلالی در سومین نشست شورای راهبری توسعه خوشه‌های کسب و کار در محل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: توسعه حوزه صنعت و تولید بر پایه خوشه‌های صنعتی یک استراتژی نوین و کارآمد مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی و سیاستگذاران است.

وی افزود: ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی در اشتغال‌زایی، رفع بیکاری، محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه ثروت تاثیر ویژه‌ای دارد.

راضی جلالی اطهار کرد: در خوزستان ظرفیت خوبی برای ایجاد خوشه‌های صنعتی گردشگری ، صنایع دستی ، گیاهان دارویی و مصنوعات چوبی وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: خوشه‌های خرما و شیلات وضعیت بسیار خوبی در استان دارند و باید به دنبال توسعه زنجیره ارزش در این ۲ بخش باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه این نشست گفت: برای سازماندهی و شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی از ابتدای مهرماه تاکنون نشست‌های کاربردی و تخصصی به منظور راهبری کردن کسب و کارهای کوچک و متوسط برگزار شده است.

مهدی‌پور اظهار کرد: در همین راستا سفری به استان همدان برای آشنایی با خوشه‌های صنعتی این‌منطقه و بررسی راهکارهای موفقیت آن‌ها انجام شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با تاکید بر اولویت‌بندی توسعه خوشه‌های صنعتی اظهار کرد: برنامه‌های منظمی برای شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی استان صورت گرفته و ماهانه گزارش آن به وزارت صمت ارائه می‌شود.

وی بر ضرورت توسعه کسب و کارهای روستایی اشاره کرد و افزود: آنچه می‌تواند موجب افزایش تولید با کیفیت در روستاها شود توجه به توانمندی‌های هر روستا و کمک به بهبود و توسعه کسب و کار آن‌هاست .

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: شناخت دقیق ویژگی های روستا کمک خواهد کرد که دست اندرکاران و برنامه‌ریزان در ایجاد کسب و کار خاص آن روستا هدفگذاری کنند.

بپنج خوشه صنعتی فعال در حوزه خرما، شیلات، پوشاک، تجهیزات نفتی و پتروشیمی وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: