tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷
معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تشکیل (کنسرسیوم) گردهمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و اتحاد بین آنان به تسهیل در روند صادرات استان کمک می‌کند که این امر در دست پیگیری است.

غلامرضا محمدی‌پور در نشست میز تخصصی فولاد در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تاکید بر تسهیل روند صادرات از استان به منظور رونق تولید و افزایش ارز آوری، افزود: این ‌کنسرسیوم متشکل از تولید کنندگان ،بازرگانان و صادرکنندگان استان است که با محوریت رونق بخشی به امر صادرات واحدهای تولیدی استان ایجاد می‌شود.

وی گفت: طی چند روز گذشته نشستی با ۱۸ رایزن بازرگانی خارجی برگزار شد تا از تجربیات، پیشنهادات و همکاری آن‌ها برای توسعه تجارت و بازرگانی استان استفاده شود.

محمدی پور ادامه داد: رایزن اماراتی یکی از مشکلات صادرات استان خوزستان را سردرگمی تولیدکنندگان به ویژه در فروش کالای خود و رقابت در بازار هدف دانست.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صمت خوزستان بیان کرد: باید برای تقویت صادرات استان از راهکارها و پیشنهادات بازرگانان کشورهای دیگر نیز استفاده کرد تا یک همبستگی بین تولیدکنندگان و بازرگانان خوزستان در راستای تقویت تجارت ایجاد شود.

وی ادامه داد: اخیرا توافقاتی بین خوزستان و کشور عراق برای انتخاب داورانی به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات بازرگانان ۲ طرف انجام شده که این اقدام تاثیر زیادی در حل بخشی از مسائل فرآیند تجارت بین ۲ منطقه خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صمت خوزستان ادامه داد: برای رونق تولید و توسعه صادرات در صنعت فولاد استان "میز تخصصی فولاد” از این پس به صورت دائمی و با حضور تمامی شرکت‌های فولادی استان برگزار می‌شود.

محمدی پور بیان کرد: شرکت‌های فولادی باید به طور جدی در این میز شرکت کرده و پیگیر مصوبات آن باشند تا مسائل و مشکلات این واحدها توسط کارشناسان و اعضای این میز در استان و یا کشور پیگیری شود.

صادرات ۳۵ هزار تن محصول فولادی از شرکت گروه ملی ایران

در ادامه این نشست معاون امور شرکت‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به میزان صادرات این شرکت طی ۲ سال اخیر گفت: پس از احیای دوباره این شرکت در ۲ سال اخیر ۳۵ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیون دلار انواع محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و کلاف صادر شده است.

حسین حاجی پورادامه داد: از سال ۹۱ این شرکت درگیر مشکلات بانکی شد و رو به تعطیلی رفت که از سال ۱۴۰۰ با پیگیری مسوولان دوباره به چرخه تولید برگشت.

وی افزود: تولید کنندگان با مشکلات عدیده‌ای از جمله قیمت گذاری های دستوری و تغییر مداوم بخشنامه ها روبرو هستند.

معاون امور شرکت های گروه ملی صنعتی فولاد ایران بیان کرد: گروه ملی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فولادی کشور با هفت کارخانه و ظرفیت تولید آن ۲ میلیون تن است.

حاجی پور اظهار کرد: اتفاقات سال ۹۱ ضربه‌های سنگینی به این شرکت وارد کرد اما با تلاش جوانان این مجموعه و حمایت مسوولان تا پایان امسال حجم تولید این شرکت به ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید البته اگر مشکلات مالی وجود نداشت از این میزان فراتر می‌رفتیم.

وی با اشاره به اینکه خط لوله‌سازی این شرکت تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: با توجه به افزایش زیاد هزینه‌های تولید قیمت‌گذاری درستی بر محصولات فولاد انجام نشده و این موضوع به شرکت‌های فولادی خساراتی وارد کرده است.

در خوزستان ۱۱ شرکت فولادی وجود دارد که ۹ شرکت کار تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.

امروز در میز تخصصی فولاد جای بسیاری از شرکت‌های فولادی استان خالی بود.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: