tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان خبر داد
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح جهش تحصیلی که از سال گذشته با هدف ارتقای کیفیت آموزش و رشد شاخص‌های آموزشی و تربیتی آغاز شد، امسال نیز با اعمال اصلاحات اجرایی می‌شود.
امین برملا با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و طرح‌های معاونت متوسطه در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اولویت اول، توانمندسازی نیروی انسانی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی آموزشی است که با اولویت دبیران تازه استخدام و دبیرانی که از مسیر دانشگاه فرهنگیان نیامده بودند، دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح از هفته گذشته با آموزش سرگروهان مناطق آموزشی آغاز شد و آن‌ها نیز دوره‌ها را برای سایر دبیران مناطق خود اجرا می‌کنند.

برملا عنوان کرد: طرح جهش تحصیلی که از سال گذشته با هدف ارتقای کیفیت آموزش و رشد شاخص‌های آموزشی و تربیتی آغاز شد، امسال نیز با اعمال اصلاحات اجرایی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در دوره امتحانات، وبینارهای جمع‌بندی دروس با حل نمونه سوالات استاندارد و مفهومی برای دانش‌آموزان برگزار شد. امسال نیز این برنامه توسط اساتید مطرح به صورت درس به درس دنبال می‌شود. این کار با هدف تقویت بنیه عملی دانش‌آموزان و توانمندسازی معلمان اجرا می‌شود. همچنین عدالت آموزشی یعنی بهرمندی دانش‌آموزان از آموزش با کیفیت، محقق می‌شود. این برنامه در بستر شاد اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: امسال از پایه هفتم تا دوازدهم برنامه امتحانات هماهنگ را در آذرماه و فروردین‌ماه برای چهار یا پنج درس خواهیم داشت که مشابه امتحانات نهایی است.

برملا افزود: امسال برای هدایت تحصیلی نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است. در راستای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان متوسطه اول نیز طرح هر دانش‌آموز یک مهارت اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه اولین دبیرخانه هوش مصنوعی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد و دبیری آن به استان خوزستان محول شده است، اولویت در متوسطه اول کار کردن روی مهارت‌آموزی با محوریت هوش مصنوعی و کدنویسی است. علاوه بر آموزش‌های آنلاین، مدارسی که مجهز به سایت هستند نیز مکلف‌اند در این حوزه کار کنند.

برملا عنوان کرد: در مجموع در متوسطه اول، رویکرد اصلی مهارت‌آموزی است و مهارت‌آموزی تنها مختص هنرستان‌ها نیست.

وی با اشاره به تمرکز بر کیفی‌سازی هنرستان‌ها نیز افزود: امسال توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۴۳.۵ درصد رسید یعنی ۴۳.۵ درصد دانش‌آموزان به این بخش هدایت شدند در حالی که این عدد تا دو سال پیش ۲۹ درصد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته تجهیزات خوبی به این مدارس اختصاص داده شد و امسال تمرکز بر کیفی‌سازی در قالب جشنواره‌ها و مسابقات شایستگی‌محور است.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: