tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸
شهردار اهواز:
شهردار اهواز بر لزوم رعایت منظرگاه کارون در طرح باز زنده‌سازی رودخانه و کشت درختان تاکید کرد

رضا امینی با اشاره به کشت ۵ هزار نخل در اهواز، اظهار کرد: طرح جامع فضای سبز اهواز یکی از ضروریات است که باید اجرایی شود.

وی افزود: در اهواز ۳۱۰ هکتار محیط پیرامون رودخانه کارون داریم که ۱۰۵ هکتار از این مساحت مورد مطالعه قرار گرفته و مطالعات ۶۵ هکتار از این میزان تکمیل شده است و طرح باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از این میزان نیز در بلوار ساحلی غربی کلنگ‌زنی شده است. ۵ هکتار هم در سال گذشته در قالب پارک ریحانه به مردم اهواز تحویل داده شده است.

شهردار اهواز گفت: مطالعات چهار پهنه از طرح باززنده‌سازی رودخانه آماده شده و مطالعات سه پهنه دیگر هم باید انجام شود.

امینی بیان کرد: در طراحی‌ها، اصل منظرگاه‌های رودخانه کارون رعایت شده است یعنی شهروندان در پیاده روی در بلوار ساحلی یا حتی عبور با خودرو باید بتوانند منظر رودخانه کارون را ببینند.

جابه‌جایی درختان ساحل کارون برای ایجاد منظر

وی افزود: در حال حاضر در ساحل‌های رودخانه کارون، نبود هماهنگی و هارمونی درختان و پوشش گیاهی مانع از این دید شده است بنابراین باید با فناوری‌هایی که سازمان پارک‌ها پیش‌بینی کرده است، این درختان در روند سامان‌دهی کاشت درختان جابه‌جا شوند تا منظر و دیدگاه مورد نظر برای رودخانه کارون برقرار شود.

شهردار اهواز گفت: در برنامه‌ریزی‌ها تلاش بر این است که مردم با عبور از کنار ساحل کارون، هم از دیدن رودخانه و هم از محیط فضای سبز مجاور آن لذت ببرند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: