tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: فرهنگ‌سازی استفاده و افزایش آگاهی از نان باکیفیت و سبوس‌دار در قالب ارائه آموزش های لازم،در مدارس استان شروع شده است .

امید جهان نژادیان روز سه شنبه در نشست برگزاری جشنواره نان در محل فرمانداری اهواز بیان کرد: دانش‌آموزان ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده از نان با کیفیت در جامعه محسوب می شوند که به منظور بهره مندی هرچه بهتر از این ظرفیت، برگزاری صبحانه سالم در مدارس استان جهت آشنایی با نان با کیفیت برنامه ریزی شده است.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش خوزستان فرهنگ استفاده از نان سبوس‌دار در مدارس ترویج خواهد یافت تا در کنار آن خانواده‌ها نیز از این موضوع مهم آگاهی یابند.

جهان‌نژادیان ادامه داد: همچنین برابر با این برنامه ریزی های انجام شده، راه اندازی مجتمع نان‌های رژیمی و دهکده نان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزایش سبوس آرد تولیدی در استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای پخت نان با کیفیت عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نان در اهواز افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه در اهواز معرفی نان با کیفیت و سنتی به مردم و ترویج فرهنگ استفاده از نان سبوس‌دار است.

جهان نژادیان با بیان اینکه این نمایشگاه در محل سیلوهای تاریخی اهواز برپا خواهد شد افزود: راه‌اندازی یکصد غرفه در این نمایشگاه پیش بینی شده و در کنار معرفی نان، سایر فرآورده‌های گندم مثل ماکارونی، کیک و بیسکویت در این رویداد عرضه می‌شود.

خوزستان با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم با کیفیت، یکی از قطب های تولید این محصول در کشور است با این وجود مردم استان و به ویژه اهواز از کیفیت نامطلوب پخت نان ناراضی هستند.

در خوزستان سه هزار نانوا در خوزستان وجود دارد که ۶۰۰ واحد از این تعداد در اهواز فعال هستند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: