tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص وضعیت آلودگی هوا، گفت: نظارت‌های لازم بر فعالیت صنایع انجام و اخطاریه‌های لازم صادر شده است.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: در خوزستان به دلیل توسعه صنعتی و وجود شهرهای بزرگ مانند کلانشهر اهواز شاهد این شرایط هستیم اما طبق قانون هوای پاک، همه صنایع ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند و باید خروجی‌هایشان به سیستم‌های کنترل مجهز باشد. همچنین صنایع نفت ملزم به اجرای پروژه‌های خاموشی فلرها هستند. از شهروندان نیز می‌خواهیم با استفاده کمتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین، کمک کنند تا هوای پاک‌تری در خوزستان داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه معمولا در نیمه دوم سال سکون هوا رخ می‌دهد شاهد تجمع آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی استان خوزستان هستیم و در هفته گذشته در چند روز مداوم شاهد ایجاد شرایط ناسالم در شهرهای پرجمعیت از جمله اهواز بودیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به بارندگی روز یکشنبه، شرایط هوا بهتر شده و روز دوشنبه نیز شرایط بیشتر شهرها قابل قبول بوده است اما برای تداوم این هوا باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری و صنایع الزامات را رعایت کنند.

قلی‌نژاد بیان کرد: از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نظارت‌های لازم بر فعالیت صنایع انجام و اخطاریه‌های لازم صادر شده است. امیدواریم علاوه بر این کارها، با همکاری همه دستگاه‌ها و صنایع، هوای بهتری برای مردم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اگر صنایع، الزامات را رعایت کنند و بتوانیم طرح‌های ترافیکی و همچنین طرح جامع کاهش آلودگی هوا را اجرایی کنیم قطعا روزهای بیشتری در شرایط پاک خواهند بود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: البته در شمال و شرق خوزستان به دلیل وجود پوشش گیاهی انبوه و جنگل‌های زاگرس، روزهای با شرایط پاک داریم.

وی افزود: اقدامات شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز در این زمینه بسیار موثر است زیرا در شهرهایی که سرانه فضای سبز بالا است، شرایط بهتر است. یکی از موضوع‌های مهم در این زمینه، افزایش سرانه فضای سبز است که با همکاری استانداری خوزستان، همه شهرداران موظف شده‌اند در خصوص توسعه فضای سبز اقدام کنند. 

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: