tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از بهره‌مندی ۲ هزار و ۷۰۰ کودک دچار سوءتغذیه نیازمند، از برنامه حمایت تغذیه‌ای خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: با توجه به پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه روی رشد کودکان و نیز ایجاد ناتوانی‌های جسمی و روحی در آن‌ها، با همکاری وزارت بهداشت و وزارت رفاه برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه دچار سوءتغذیه نیازمند آغاز شده است.

وی افزود: در این برنامه حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کودک تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک خانوار توسط وزارت رفاه، از این برنامه حمایتی برخوردار شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کودکانی که خانوار آن‌ها جزو هفت دهک اول جامعه است از میان کودکان معرفی‌شده انتخاب شده‌اند. در این برنامه برای کودکان ۵ دهک اول ماهیانه یک میلیون تومان و برای کودکان دهک ۶ و ۷ ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیک روی کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد.

وی بیان کرد: اقلام غذایی به صورت بن کارت الکترونیک روی کارت یارانه سرپرست خانوار به صورت ماهیانه شارژ می‌شود و قابل خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، مینو مارت و غیره خواهد بود. این اقلام غذایی شامل برنج، پنیر، ماست، شیر، گوشت گوساله، حبوبات و روغن است.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: برای موفقیت برنامه، همکاری تنگاتنگ خانوارهای بهره‌مند با پرسنل بهداشتی ضروری است. همکاران مراقب سلامت، بهورزان، کارشناسان تغذیه و پزشکان در سطوح محیطی باید نسبت به آموزش صحیح تغذیه و توجیه خانوارها و نیز پایش مداوم رشد و تن‌سنجی کودکان برای کاهش شاخص سوءتغذیه تلاش کنند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: