tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا:
مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، صنعت توسعه نیشکر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد که نتایج مثبت بی‌شماری در تولید محصولات راهبُردی داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، صنعت توسعه نیشکر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد که نتایج مثبت بی‌شماری در تولید محصولات راهبُردی داشته است.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر افشار فتح‌الهی در نشست هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با مدیران نیشکری، گفت که اقدامات مهم و مؤثری در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هم در حوزه اشتغال و هم در تولید محصولات متنوّع نیشکری انجام شده که مایه افتخار است.

 وی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مدیران و تلاش‌های پرسنل و کارگران این مجموعه صنعتی برای حرکت در مسیر خودکفایی کشور در تولید محصول راهبُردی شکر و سایر محصولات نیشکری، تأکید کرد که این حجم از اقدامات و فعالیت‌ها که در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی شکل‌گرفته بی‌نظیر است.

 نیشکر صنعتی راهبردی در کشور است

 تأثیر فعالیت‌های شرکت توسعه نیشکر در اقتصاد و صنعت کشور، از دیگر محورهای سخنان مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در این نشست بود. فتح‌الهی شرکت توسعه نیشکر را شرکتی راهبُردی قلمداد کرد که هم در سفره مردم و هم در اقتصاد کشور سهم مهم و تأثیرگذاری دارد و در حوزه تولید محصولات متنوّع نیز به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.

  وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای قطع وابستگی کشور به واردات شکر، ابراز امیدواری کرد که باتوجه‌به ظرفیت بزرگ صنعت نیشکر در خوزستان و روند مطلوب این مجموعه صنعتی، می‌توان با برنامه‌ریزی، نه‌تنها کشور را از واردات شکر بی‌نیاز کرد، بلکه به یکی از صادرکنندگان این کالای راهبردی در منطقه تبدیل نمود.

  فرصت‌های بی‌شمار صنعت نیشکر در تولید محصولات نیشکری

 مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در ادامه به اقدامات متنوع تولیدی در واحدهای هشت‌گانه توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت، هر کدام از واحدهای نیشکری در چند حوزه تولیدی فعالیت دارند و در کنار تولید شکر، کارهای ارزشمندی در تولید صنایع جانبی نیز در حال انجام است.

  فتح‌الهی نیشکر را محصولی پُربار برشمرد که هیچ‌چیز دورریختنی ندارد و از پسماند آن نیز محصولات متنوّعی تولید می‌شود و فرصت‌های فراوانی را پیش‌روی این صنعت گذاشته است.

 فعالیت در عرصه نیشکر یک جهاد اقتصادی است

 وی فعالیت در عرصه تولید بخش‌های کشاورزی و صنعتی را یک «جهاد اقتصادی» دانست و ضمن قدردانی از فعالیت همه مدیران و کارگران، گفت: اعتقاد دارم همه کسانی که در این صنعت بزرگ در تولید محصول مهم و راهبردی شکر فعالیت می‌کنند، جهادگران اقتصادی سنگر تولید هستند و این یک توفیق الهی است.

 تلاش برای افزایش کمی و کیفی تولیدات نیشکری، بخش دیگری از سخنان مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در این نشست بود. فتح‌الهی تأکید کرد که مدیران نباید به این حدّ از تولید قانع باشند؛ بلکه با اتکا به توان داخل، باید برای افزایش کمی و کیفی تولید برنامه‌ریزی کنند.

 صنعت نیشکر در مدار دانش

 وی در ادامه با بیان اینکه صنعت نیشکر باید در مدار دانش حرکت کند، تأکید کرد که جوانان، دانشمندان و متخصّصین ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که می‌توانند در مرزهای دانش در سطح جهانی حرکت کنند؛ صنعت نیشکر باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای خود استفاده کند.

 تلاش برای تحقق شعار سال، موضوع دیگری بود که مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا ضمن تأکید بر آن، خواستار برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر مدیران برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در رشد تولید شد.

 فتح‌الهی با بیان اینکه حرکت در مسیر شعار سال، یک تکلیف شرعی و قانونی است، افزود، صنعت نیشکر در تحقق رشد تولید می‌تواند نقش‌آفرینی کند و کشور را در مسیر خودکفایی قرار دهد.

 تلاش مدیران برای تحقق شعار سال

 به گفته او، امسال نشانه‌های خوبی از تحقق رشد تولید در واحدهای نیشکری دیده می‌شود و مدیران باید با تمام توان تلاش کنند دستور مقام معظم رهبری در این زمینه عملیاتی شود.

 مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر مدیران به وضعیت رفاهی و معیشتی پرسنل نیشکر و نیروهای متخصّص شد. فتح‌الهی به نقش کلیدی نیروی انسانی در تعالی و پیشرفت صنعت نیشکر اشاره کرد و گفت، باتوجه‌به شرایط اقتصادی، انتظار می‌رود مدیران نیشکر از همه پرسنل که در عرصه مقدس تولید فعالیت می‌کنند پشتیبانی نمایند.

 وی بر ضرورت توجه به وضعیت رفاهی و همچنین حفظ کرامت انسانی پرسنل تأکید کرد و افزود، نیروهایی که در مجموعه‌های دولتی فعالیت دارند با محدودیت‌هایی مواجه‌اند که هنر مدیریت باید حفظ این نیروهای متخصص به اشکال مختلف باشد.

 تولید محصولات باکیفیت با راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه

 راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه در همه واحدهای نیشکری، بخش دیگری از محورهای مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا بود. فتح‌الهی خطاب به مدیران واحدهای نیشکری تأکید کرد که بخش تحقیق و توسعه را در شرکت‌های خود فعال کنند تا محصولی باکیفیت به بازار عرضه شود.

 وی نقش مؤسسه آموزش و تحقیقات توسعه نیشکر را در پیشبرد اهداف این صنعت مطلوب ارزیابی کرد که توانسته تحوّلی در این عرصه ایجاد و مسیر شرکت را در دستیابی به اهداف هموار کند.

 مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در ادامه بر نوسازی و بهسازی خطوط تولید تأکید کرد و گفت، نباید اجازه دهیم خطوط تولید مستهلک شود و پیش از استهلاک باید با استفاده از توان داخلی شرکت‌های مختلف صنایع نوین و دانش‌بنیان‌ها خطوط تولید کارخانه‌ها را ارتقا داد.

 قدردانی از فعالیت‌های علمی مدیرعامل توسعه نیشکر

 فتح‌الهی در بخش دیگری از سخنان خود، دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر را از چهره‌های علمی صاحب‌نظر و توانمند در عرصه کشاورزی و مدیریت منابع آب دانست که توانسته در این چند سال، تحوّلی در صنعت نیشکر ایجاد کند.

 وی بار دیگر تأکید کرد که با استفاده از تجربه‌های متخصصین نیشکری و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان باید به سمت نوسازی و بهسازی خطوط تولید بریم چرا که این کار آینده صنعت نیشکر را تضمین می‌کند.

 تأکید بر شفافیت و انضباط مالی در واحدهای نیشکری

 مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در ادامه خواستار انضباط مالی شرکت‌های نیشکری شد و تأکید کرد که این شرکت‌ها باید اصول حاکمیتی شرکتی را رعایت کنند.

 به گفته فتح‌الهی، ورود صنعت نیشکر به بورس، اتفاق مهمی است که در حال رقم‌خوردن است و این قدم بزرگی است که در دوران مدیریت دکتر ناصری اتفاق افتاده است؛ شفافیت و انضباط مالی در همه مجموعه‌های نیشکری باید اولویت اصلی باشد.

 مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در پایان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پایان سال اشاره کرد و خواستار مشارکت فعال و حداکثری در این انتخابات شد.

 فتح‌الهی تأکید کرد که همه مدیران صنعت نیشکر هم به لحاظ فردی و هم حقوقی تکلیف دارند تنور انتخابات را گرم و پرشور نمایند اما باید از دخالت و جهت‌گیری در انتخابات پرهیز کنند.

 

 

 
 
 
 
DSC_6152~1
 
 
 
 
DSC_6158~1
 
 
 
 
DSC_6163~1
 
 
 
 
DSC_6168~1
 
 
 
 
DSC_6190~1
 
 
 
 
DSC_6203~1
 
 
 
 
 
برچسب ها: نیشکر ، تولید ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: