tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۳
معاون شهردار اهواز:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه به زودی عملیات پروژه متروی اهواز آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده متروی اهواز به حرکت دربیاید تا بخشی از آلایندگی‌ها کاهش یابد.

علی شمسی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: اخیرا ذهنیتی در مورد سوزاندان زباله‌ها توسط شهرداری ایجاد شده است در حالی که در سایت صفیره که محل دفن پسماندها است با ایجاد سلول‌ها، زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن می‌شوند و هیچگونه آتش‌سوزی در این سایت و انتشار دود از آن نداریم.

وی افزود: آتش‌سوزی‌هایی که رخ می‌دهد مربوط به سایت برومی اهواز محل دفن قدیمی پسماند است که در مالکیت شرکت نفت است و شرکت نفت مشاوری گرفته است تا بتواند این مشکل را حل کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای قانون هوای پاک گفت: طراحی باز زنده‌سازی ۲۵۰ هکتار از حاشیه کارون انجام شده که اجرای ۱۵ هکتار از آن کلنگ‌زنی شده است. شهرداری اهواز نیز ۹۰ درصد سهم خود از کمربند سبز اهواز را اجرا کرده است در حالی که عملکرد دیگر ارگان‌ها در این زمینه صفر بوده است.

شمسی بیان کرد: با اقدامات انجام‌شده، جنازه افتاده در مرکز شهر یعنی پروژه مترو، تکان خورده و به زودی این پروژه آغاز می‌شود و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده متروی اهواز به حرکت دربیاید تا بخشی از آلایندگی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در این راستا انجام شده است.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: