tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶
استاندار خوزستان از استخدام ۲۰ کشتی گیر استان در شرکت های گروه ملی خبر داد و تاکید کرد دیگر ارگان ها این مسئله را دنبال کنند.

علی اکبر حسینی محراب یکشنبه شب در نشست شورای ورزش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان اینکه ورزش محلات و روستاها باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد تا جوانان مناطق محروم از امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند گفت: زمینه فعالیت جوانان در اسب سواری، اتومبیلرانی و دیگر ورزش های پرطرفدار فراهم شود. همچنین قهرمانان آسیا و جهان باید به عنوان الگویی مناسب برای جوانان استان مطرح باشد.

وی با اشاره به گسترش زمین‌های چمن مصنوعی در استان افزود: باید زمینه ورزش جوانان و خانواده‌ها فراهم شود چرا که این موضوع به سلامت انسان بستگی دارد.

استاندار خوزستان گفت: اسب‌سواری، تیراندازی، شنا، موتورسواری و اتومبیلرانی جزو رشته های پرطرفدار استان بوده که باید زمینه فعالیت آنها را برای جوانان فراهم کنیم.

وی با اشاره به ورزش دانش آموزی و دانشجویی بیان کرد: مدارس و دانشگاه باید با برگزاری جشنواره‌های ورزشی به شکوفایی استعدادها کمک‌ کنند. هر چقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم شادابی و نشاط در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

حسینی محراب گفت: ۱۶ درصد مدال‌های مسابقات پاراآسیایی هانگژو متعلق به ورزشکاران استان بود که رشد بسیار خوبی نسبت به دوره قبل است. تعداد مدال‌های آسیایی قهرمانان ما در رشته‌های ورزشی رو به افزایش بوده که نوید خوبی برای حرکت‌های ورزشی بیشتر است.

استاندار خوزستان گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در امر ورزش فعالیت کنند به عنوان مثال پوشاک مجید برند بسیار خوبی در دنیا است و باید چنین برندهایی توسعه پیدا کند.

وی افزود: اگر بتوانیم شهرک پوشاک ورزشی را در استان شکل دهیم و سرمایه‌گذاران را جذب کنیم قطعا می‌توان در زمینه اقتصاد ورزش بهتر عمل کرد.

حسینی محراب گفت: با پیگیری این شورا مشکلات استخدام ورزشکارانی که عنوان قهرمانی آسیا و جهان را دارند، به زودی حل می‌شود. تاکنون بیش از ۲۰ کشتی‌گیر استان به استخدام شرکت گروه ملی درآمدند که امیدوارم دیگر ارگان‌ها این موضوع را دنبال کنند.

وی افزود: در اهواز ۸۰ زمین خاکی و ۴۰۰ تیم فوتبال وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای پر کردن اوقات فراغت فرزندانمان استفاده کرد.

استان خوزستان ۲۳۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی دارد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: