tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان، به صورت حضوری و صرفا در فرمانداری اهواز انجام خواهد شد.

عبداله افرازه شهاوند با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز یکشنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ شنبه ۲۰ آبان ماه جاری ادامه دارد توضیح داد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به فرمانداری مرکز اهواز، وزارت کشور یا فرمانداری شهرستان قم نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به حضوری بودن ثبت نام بیان کرد: در صورت نداشتن این امکان، داوطلب می تواند به صورت کتبی، فرد مورد نظر خود را برای انجام فرآیند ثبت نام معرفی کند.

 

بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی خوزستان

شهاوند با اشاره به آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه گفت: استعلام‌ها از دستگاه‌های پنج‌گانه در حال انجام است و براساس زمان ۱۵ روزه بررسی اولیه انجام می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: در مرحله نخست، افرادی که صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار نمی‌گیرند می‌توانند شکایت یا اعتراض خود را به هیات نظارت استان ارایه دهند.

وی با اشاره به طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان خوزستان اضافه کرد: در این زمینه اقدامات اولیه صورت گرفت و در کمیسیون مربوطه قرار شد ۲ نماینده به خوزستان اضافه شود که در این دوره اعمال نشد.

شهاوند تصریح کرد: در انتخابات پیش رو تغییرات شعب حوزه‌های انتخابیه بسیار جزیی است و به گونه ای برنامه‌ریزی شده که مشارکت بالای مردم در انتخابات رقم بخورد.

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند سال‌جاری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: