tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
کتاب « تجارت خارجی از دیدگاه منابع انسانی (مباحث، تعاریف، مفاهیم و روش ها)»، که حاصل مطالعات و پژوهش های دکتر اصغر رشنودی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت است.


این کتابی ارزشمند و مفید است که به طور عمیق و کاربردی و با چارچوبی منظم، آسان و قابل درک، در برگیرنده همۀ موضوعات مهم و مورد نیاز جهت تربیت پرسنل توانمند در موضوع سفارشات و خریدهای خارجی است تا بتواند به عنوان مرجعی در اختیار افرادی باشد که واردات و صادرات انجام می‌دهند و بتوانند با مطالعۀ این کتاب و پیاده‌سازی اصول آن در عملیات تجاری، موفقیت سازمان خود را در کاهش هزینه‌ها و تولید محصولات با هزینه کمتر و در نتیجه موفقیت در بازارهای پر رقابت جهانی تضمین کنند.

کتاب حاضر با تمرکز بر آموزش کارکنان بخش خرید و سفارشات خارجی، به عنوان یک مورد ضروری برای ارتقاء دانش آنها در حوزه‌های مهمی مانند: زنجیرۀ تأمین، تدارکات و نهادها و سازمان‌های درگیر در این بخش طراحی شده است.

 

بر این اساس، سعی شده است کتاب به‌گونه‌ای تدوین شود که با مطالعه آن، خوانندگان ضمن دستیابی به شناخت جامع نسبت به موضوع، برنامه‌های خرید و تدارکات، منبع‌یابی و سفارشات خارجی از حیث قوانین و مقررات، مباحث تخصصی و حرفه‌ای، فرایندهای کاری، اسناد و مدارک لازم و ابزارهای مورد نیاز را به‌خوبی شناسایی، تحلیل و ارزیابی کنند.

1699176904-photo7590695175

سپس در گام بعدی با لحاظ کردن مدیریت ریسک و منابع مالی بنگاه، تصمیم‌گیری دربارۀ خرید خارجی، زمان و محل خرید، ثبت سفارش، حمل و نقل و بیمه، تأمین مالی و همچنین فرایندهای مربوط به تشریفات گمرکی و ترخیص نهایی را در یک چارچوب علمی، دانش‌محور و حرفه‌ای به پیش خواهند برد.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: